سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/ حاجی بابایی؛

تا 5 سال آینده همه کتاب های درسی تا پایان دوره متوسطه تغییر خواهد کرد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییر کتاب درسی دوم ابتدایی افزود: تا 5 سال آینده همه کتاب های درسی تا پایان دوره متوسطه تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران همدان ؛ حمیدرضا حاجی بابایی در این همایش گفت: آموزش و پرورش مهمترین نهاد فرهنگی کشوراست که مولد سرمایه اجتماعی است.
وی افزود: راه پیشرفت برای کشور زمانی هموار خواهد شد که کشور دارای نیروی انسانی مولد و متفکر باشد و این امر نیازمند آموزش و پرورش قوی است و اگر کشوری نیروی انسانی ماهر نداشته باشد فقیرترین کشور است .
وی با بیان اینکه کتاب درسی خوب در آموزش و پرورش کتابی است که دانش آموزان بتوانند به آن عمل کنند گفت: حجم کتب درسی باید تغییر پیدا کند.
 وی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین 171  اقدام ملی دارد و این سند با معلم تعریف می شود و بررسی شان معلم ، نگاه معلم و کیفیت معلم از مهمترین مسائل در این سند است.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه 2 دانشگاه تربیت مدرس  و دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور برای فرهنگیان وجود دارد گفت: دانشگاه ویژه فرهنگیان با ظرفیت 25 هزار نفر  تا مقطع دکتری دانشجو می پذیرد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: 5 هزار مدرس دوره ابتدایی در تهران برای اجرای این تحول ، دوره می بینند تا در استان ها به 120 هزار معلم ، آموزش های لازم را ارائه دهند.
همچنین امسال برای برقراری سند تحول بنیادین در کشور 60 هزار کلاس درس ایجاد شده است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.