سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنگام سم پاشي گياهان موارد ايمني رعايت شود

در هنگام سم پاشي مزارع، باغ و باغچه از ماسك، دستكش و لباس مناسب استفاده شود و از به كار بردن مقادير بيش از حد توصيه شده سموم براي مقاصد در كشاورزي خودداري كنيد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر مصطفي اسماعيلي، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان ضمن بیان این مطلب اظهار كرد: از اختلاط مواد شيميايي مانند جوهر نمك با فرآورده هاي سفيد كننده جدا خود داري كنيد، بخارها و گازهاي ناشي از اين اختلال بسيار سمي و خفه كننده است.

دكتر مصطفي اسماعيلي با اشاره به مصرف مواد شوينده بيان كرد: پس از مصرف مواد شوينده، سفيد كننده، جرم بر و لوله باز كن در محيط هاي در بسته و كوچك مانند سرويس بهداشتي  و حمام به هيچ عنوان در يك  مكان توقف نكنيد چرا كه گازهاي توليد شده در اين محيط بدون تهويه مناسب خفه كننده و سمي است.

وی با توصيه رعايت نكات ايمني در استفاده از مواد شيميايي گفت: در استفاده از مواد شيميايي حتما از وسايل محافظت كننده مانند دستكش بلند، كفش نفوذ ناپذير، لباس آستين بلند، شلوار بلند و جوراب استفاده کنيد، در هنگام استفاده از مواد شيميايي و فرآورده هاي شوينده و پاك كننده پنجره ها را باز كنيد تا هوا به خوبي در محيط جريان داشته باشد.

وي با تاكيد بر اين نكته كه هرگز سموم دفع آفات را در ظروف مشابه مواد خوراكي و آشاميدني نگهداري نكنيد، خاطر نشان كرد: استفاده بي رويه از سموم دفع آفات نه تنها باعث بروز مقاومت در آفات مي شود بلكه مي تواند از طريق ايجاد  باقيمانده در محصولات و آلودگي محيط زيست براي انسان  مضر محسوب شود.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان توصيه كرد : در هنگام سم پاشي مزارع ، باغ و باغچه از ماسك ، دستكش و لباس مناسب استفاده شود و از به كار بردن مقادير بيش از حد توصيه شده سموم براي مقاصد كشاورزي خودداري كنيد.

اسماعيلي ياد آور شد: در صورت تماس سموم دفع آفات با پوست ، ناحيه آلوده را با مقادير فراوان آب و صابون شتشو دهيد.

وي با اشاره به اينكه مسمويت برخي از سموم موش كش مي تواند به صورت تاخيري 24 تا 48 ساعت پس از مصرف ظاهر شوند، ابراز كرد: علايم و نشانه هاي مسموميت با گروه مهمي از حشره كش ها ( موسوم به تركيبات ارگانوفسفره) با تهوع، استفراغ، دردهاي شكمي، اسهال، اشك ريزش، آبريزش بيني، تعريق، تنگي نفس، آفت فشار خون، تنگي مردمك چشم، اختلالات قلب و عصبي همراه است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.