سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اميريان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

استفاده از فقه پويا در تحقق دانشگاه اسلامي كاربردي است

دبير تحكيم وحدت گفت: معطوف شدن تمامي نگاه ها به فقه پويا كه يك جريان علمي و اسلامي است و توانايي مرتفع كردن نيازهاي بشري در شرايط كنوني را دارد.

مهدي اميريان دبير تحكيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در واكنش به صحبت هاي برخي از صاحبنظران در ارتباط با تحقق دانشگاه اسلامي اظهار داشت: بعد از گذشت 3 دهه از انقلاب اسلامي ايران، نبايد در حق دانشگاهيان اين اجحاف را كرد و طوري صحبت كرد كه دانشگاه ها اسلامي نيست؛ اين ادبيات صحيحي نيست.

وي استفاده از مباني فقه و اصول اصيل اسلامي را در تحقق آرمان هاي واقعي دانشگاه اسلامي تصريح كرد: بايد به صورت عمقي و ريشه اي و پرهيز از ظواهر در محيط هاي علمي- پژوهشي دانشگاه ها به سوي جايگاه برتر علمي-فقهي در دانشگاه ها در حركت باشيم.

اين فعال دانشجويي مهمترين نقشه براي رسيدن به جايگاه هاي علمي- فقهي برتر در دانشگاه ها را اينگونه عنوان كرد: معطوف شدن تمامي نگاه ها به فقه پويا كه يك جريان علمي و اسلامي است و توانايي مرتفع كردن نيازهاي بشري در شرايط كنوني را دارد.

اميريان افزود: مقابله با هجمه هاي فرهنگي در مسير اسلامي شدن دانشگاه ها و رفع شبهات از سوي مسئولين، يكي از راهكارهاي مناسب است كه بتوانيم پايه هاي فكري- علمي دانشگاه ها را تقويت كنيم.

وي با اشاره به بومي كردن علوم انساني در تحقق اهداف والاي دانشگاه اسلامي در كشور گفت: سازگار كردن علوم انساني غربي كه هم اكنون به صورت اعتقادي- فرهنگي در دانشگاه ها از طريق مباحث تئوريك ارايه مي شود با علوم انساني- اسلامي، و اين كه بايد خودمان در عرصه هاي علوم ا نساني به توليد علم بپردازيم.

اميريان در تشريح جنگ نرم در فضاي موجود در دانشگاه ها خاطر نشان كرد: مسئولين به صورت ناخواسته ذهن جوانان دانشجوي را در عرصه فرهنگي نسبت به مسائل ارزش و آرمان هاي انقلاب اسلامي سست مي كنند و نوعي بي تفاوتي را در اين زمينه ايجاد مي كنند.

وي در ادامه افزود: نارضايتي دانشجويان از عملکرد برخي مسئولين از قبيل تناقض در رفتار مسئولين با گروه هاي مختلف فكري و عدم رسيدگي به مشكلاتي که از سوي دانشگاهيان بيشتر قابل درك است، به عنوان يكي از اهداف جنگ نرم مطرح است.

اميريان گفت: مسئولين و دانشگاهيان بايد در رفع نارضايتي هاي دانشجويان براي تحقق يك دانشگاه آرماني- اسلامي تلاش مضاعف داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.