سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه خواستار انتقال سريع قدرت به غير نظاميان در مصر شد

برنارد فاليرو، سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه در مصاحبه با رسانه ها، اعلام كرد كه پاريس از مقامات مصري كه هم اكنون زمام امور را در دست دارند، مي خواهد كه هرچه سريعتر و به صورت منظم، حكومت را به غيرنظاميان منتخب مردم كه به صورت آزادانه انتخاب شدند، تحويل دهند.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ وي افزود: نگراني ما از تصميم هايي است كه در روزهاي گذشته توسط شوراي نظامي حاكم در مصر گرفته شده است و براساس آن، اختيارات نظاميان در حكومت و قانونگذاري افزايش يافته است و ما به همين خاطر، ايجاد دمكراسي واقعي و انتقال كامل حكومت از نظاميان به منتخبان مردم را خواستاريم.
 
فاليرو در ادامه سخنانش، گفت؛ بهترين راه حل ممكن براي ايجاد ثبات در مصر، احترام گذاشتن به اراده مردم و گفتگوي شامل بين احزاب مختلف اين كشور است.
 
گفتني است؛ طي روزهاي اخير و پس از تصويب قانوني از سوي شوراي نظامي مصر مبني بر افزايش اختيارات نظاميان در قانونگذاري و نظارت بر رياست جمهوري و كاهش اختيارات رئيس جمهوري بسياري از احزاب مصري و مردم و مقامات كشورهاي خارجي، نگراني خود را از تصويب اين قانون ابراز كردندو آن را كودتايي برعليه انقلاب اين كشور خواندند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.