سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوو مورالس: همواره در مبارزات ضد امپرياليستي در کنار ايران هستيم

اوو مورالس رئيس جمهور بوليوي از محمود احمدي نژاد همتاي ايراني خود استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کانال تله سور، سفر رئيس جمهور ايران به بوليوي با هدف گسترش مناسبات دوجانبه صورت گرفت.

محمود احمدي نژاد در راه اجلاس سران ريو به علاوه بيست که در برزيل برگزار مي شود در بوليوي فرود آمد و ساعاتي با اوو مورالس همتاي خود ديدار و گفت و گو کرد.

ديدار احمدي نژاد از بوليوي با استقبال نمايندگان گروه هاي اجتماعي اين کشور همراه شد.

روبرتو کورايته نماينده کنفدراسيون کشاورزان بوليوي گفت: به آن چه که ديگر کشورها مي گويند علاقه اي نداريم. ما در سياست داخلي ديگران دخالت نمي کنيم و دولت ما مستقل عمل مي کند.

فليپا هوانکا نماينده زنان کشاورز نيز گفت: ديدار رئيس جمهور ايران بسيار مهم است به او تبريک مي گوييم و از حضورش در بوليوي تشکر مي کنيم، اينجا خانه اوست.

ايران با بوليوي در توسعه کشاورزي، صنايع لبني، بهداشت و ساخت تراکتور همکاري دارد. در ديدار جديد رئيس جمهور ايران از بوليوي نيز دو طرف توافق نامه همکاري در مبارزه با قاچاق مواد مخدر امضا کردند.

ايران و بوليوي بر حق خود در خصوص توسعه مستقل تاکيد نمودند.

احمدي نژاد در اين زمينه گفت: مي دانيد که استقلال، آزادي و عدالت دشمنان زيادي داشته و دارند، کشورهايي که حرص و طمع دارند و جيب ديگران را غارت کرده اند مخالف آزادي و توسعه ملت هاي مستقل هستند.

رئيس جمهور بوليوي نيز اعلام کرد در آغاز حکومت خود در سال 2006 نمايندگان و سفير آمريکا به او توصيه کردند با ايران و برخي ديگر کشورها روابط برقرار نکند.

اوو مورالس خاطرنشان کرد: ملت هايي که در پروسه آزادي قرار دارند همواره با تجاوزات روبرو هستند، ما از طريق رسانه ها مي بينيم که شما، دولت و مردم ايران در معرض تجاوز دائمي قرار داريد. به شما برادر رئيس جمهور محمود مي گويم که تنها نيستيد، ما اينجائيم و در تمام مبارزات ضد امپرياليستي تو را همراهي  مي کنيم.

رئيس جمهور ايران در سال هاي 2007 و 2009 نيز به بوليوي سفر کرده بود و رئيس جمهور بوليوي هم براي سومين بار جهت سفر به ايران در آگوست آينده دعوت شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.