سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر خارجه روسیه:

نشست مسکو مواضع طرفين را به هم نزديک کرد

سرگئی ریابكوف معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاكره كننده ارشد هسته ای این كشور اعلام كرد: نشست هسته ای مسكو، مواضع ایران و گروه 1+5 را به یكدیگر نزدیك كرد، هر چند همچنان اختلافاتی میان دو طرف وجود دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ايتارتاس، ریابكوف كه به نمایندگی از طرف كشورش در نشست دو روزه هسته ای مسكو برای حل موضوع هسته ای ایران شركت كرده بود، روز چهارشنبه گفت: اختلافات میان ایران و 1+5 چشمگیر است و به همین خاطر در چارچوب نشست مسكو چند دور مذاكرات و نیز دیدارهای دوجانبه انجام گرفت.

وی افزود: در مذاكرات دو روزه مسكو در خصوص فعاليت هسته ای ایران، مذاكرات مفصلی صورت گرفت و تیم های مذاكره كننده به تجزیه و تحلیل مواضع پیشنهادی طرف های شركت كننده در نشست بغداد پرداختند.

مذاكره كننده ارشد هسته ای روسیه با تاكید بر لزوم تسریع در روند نزدیك سازی مواضع ایران و 1+5 افزود: جستجوی راهكارهای سیاسی برای حل موضوع هسته ای ایران ادامه خواهد داشت.

ریایكوف گفت: به رغم اختلافاتی كه هنوز در برخی مسایل باقی مانده است، جستجوی راهكارها برای حل و فصل سیاسی موضوع ایران ادامه خواهد داشت و این امر در جریان پنج دور مذاكرات مسكو مورد تاكید قرار گرفت.

وی همچنین گفت كه در نشست مسكو درباره نشست آینده ایران و گروه 1+5 توافق شد و قرار است این نشست سوم ماه ژوییه (13 تیر ماه) در استانبول برگزار شود.

نشست هسته ای مسكو و مذاكرات ایران و 1+5 در پایتخت روسیه پس از دو روز گفت وگوی فشرده طرفین برای رفع اختلافات و بحث و بررسی درباره پیشنهادهای دوجانبه پایان یافت.

ریابكوف مخالفت خود را با تحریم ایران به عنوان راهكاری برای رسیدن به اهداف سیاسی اعلام كرد.

ریابكوف خاطرنشان كرد: طرف روسی با بكارگیری تحریم به عنوان وسیله ای برای رسیدن به اهداف سیاسی مخالفت می كند.

وی اضافه كرد: چنین رویكردی از لحاظ سیاسی و اخلاقی مانع دستیابی به تفاهم و توافق می شود.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینكه غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در ایران در وهله نخست موجب نگرانی آمریكا و كشورهای اروپایی می شود، اظهار داشت: انتظار داریم در نشست مسكو، هم طرف ایرانی برای كاهش تولید اورانیوم غنی شده اعلام آمادگی كند و هم طرف های شركت كننده در مذاكرات پیشنهاداتی به ایران بدهند كه جالب تر از افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده برای این كشور باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.