سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولاند به کامرون پاسخي دندان شکن مي دهد

فرانسوا اولاند تلاش کرد پاسخ مناسبي به ديويد کامرون نخست وزير انگلیس بدهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی ، دیوید کامرون در حاشیه نشست گروه بیست در مکزیک در برابر شماری از کارفرمایان سرشناس جهانی به وضع مالیاتی فرانسه اشاره کرد و گفت: اگر فرانسوی ها واقعا مالیات هفتاد و پنج درصدی را اعمال کنند، ما فرش قرمز را برای شرکت های فرانسوی پهن می کنیم تا آنها مالیات خود را در انگلیس بپردازند و به این ترتیب هزینه خدمات دولتی و مدارس ما تامین می شود.
فرانسوا اولاند از دعوت غیرمستقیم کامرون از شرکت های فرانسوی برای استقرار در انگلیس به خشم آمد اما تصمیم گرفت از بالا به این قضیه نگاه کند.
اولاندگفت: مسئولیت من در این نشست این است که در سیاست های اروپایی انسجام ایجاد کنم. حواس من به این مسائل پرت نخواهد شد و از اهدافم دور نخواهم شد. من برخلاف دیگران نمی خواهم شریکان خود را در وضع دشوار قرار دهم و اتهاماتی در خصوص تفاوت ها وارد کنم. این روحیه والای ماست . ما مسئولیت پذیر هستیم. در خصوص سیاست های مالیاتی بعدا به مقایسه روی خواهیم آورد.
رئیس جمهور فرانسه به طور علنی و حتی پشت پرده روشهای غلط ابراز بیان نخست وزیر انگلیس را برجسته نکرد اما به منظور انتقام گیری، وزیر کار خود را موظف کرد به او پاسخ دهد.
میشل ساپن وزیر کار فرانسه گفت :نمی دانم چطور می توان فرش قرمز روی دریای مانش پهن کرد زیرا این فرش ممکن است خیس شود.
این جنجالها نشان می دهد که اروپا در گروه بیست چقدر انگشت نما شده و خروج از بحران برای این اتحادیه با توجه به نا همخوانی ها در سیاستها چقدر دشوار خواهد بود.
در هر صورت اظهارات دیوید کامرون موجب پرسش های زیادی در محافل رسانه ای فرانسوی شده است. اما در انگلیس کارشناسان می گویند در گذشته نیز نخست وزیر انگلیس جملات شگفت انگیز زیادی گفته است و به همین علت این اظهار نظر اخیر شگفت انگیز نیست. شاید کامرون تصور می کرده که در حاشیه گروه بیست حرف هایش در برابر کارفرمایان ، با گرایش های سیاسی تلقی نخواهد شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.