سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج /

پيام رييس قوه قضاييه به جشنواره ملي مسجد و سلامت اجتماعي

نخستين جشنواره ملي مسجد ، پيشگيري از وقوع جرم و سلامت اجتماعي با پيام رئيس دستگاه قضا امروز در سنندج ادامه يافت.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، در پيام آيت الله آملي لاريجاني که معاون پيشگيري از جرم  دادگستري کردستان  قرائت کرد ، آمده است: مسجد هميشه و در همه جا منشأ آثار  بزرگ ،  خيرات  فراوان و خاستگاه  نهضت‌ها و حرکت اسلامي و عامل بيداري و حيات دوباره ملت‌ها بوده و هست.
وي دراين پيام همچنين آورده است... انقلاب اسلامي ايران از درون مسجد احياگر سياست توأم با معنويت و مبارزه با ظلمات استکباري غرب مدرن شده است.
در ادامه اين پيام آمده است: مسجد ،  بهترين فضا و نهاد براي برقراري و گسترش ارتباط صميمانه بين اقشار مختلف جامعه ، تعميق ،  بصيرت سياسي ،  رفع مشکلات  اجتماعي  و  فرهنگي ،  معاضدت‌هاي اجتماعي ،  رسيدگي به مسائل خانوادگي  و  حل بسياري از اختلافات و دعاوي است.
رئيس دستگاه قضا تصريح کرد: مسجد مکاني است بي‌بديل و  منحصر به فرد براي ارتقاي مکارم اخلاقي و کرامت انساني ،  توسعه‌ معارف اسلامي و تحقق سلامت اجتماعي و حصول تقوا لازم فردي و اجتماعي براي دوري از فساد، بزه و گناه است.
آيت الله آملي لاريجاني در اين پيام افزود: آنچه امروز بيش ‌از پيش به‌عنوان بخشي از رسالت مسجد مطرح است  ،  توجه به اهتمام به مسائل و مهمات اجتماعي ،  اقتصادي ،  فرهنگي و سياسي جامعه و تلاش در راستاي رسيدگي و برطرف ساختن آنهاست.
در پايان پيام آيت‌الله لاريجاني آمده است...  از اين‌رو حفظ  و  رونق مسجد و توجه به تمام ابعاد عملکردي آن در راستاي حفظ اسلام و پاسداري و صيانت از نظام مقدس اسلامي و دور نشدن از اهداف آن يک ضرورت انکارناپذير است  و  لذا سپاس و تشکر خود را نثار مسئولان و دست‌اندرکاران برپايي جشنواره ملي مسجد و  نقش آن در سلامت اجتماعي و پيشگيري از  وقوع  جرم  مي‌نمايم.
نخستين جشنواره ملي مسجد ،  پيشگيري از وقوع جرم  و  سلامت اجتماعي  از ديروز در سنندج آغاز شد و امروز  به پايان مي رسد./ج2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.