سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همه استانهای کشور:

راه اندازی سامانه تصمیم ساز اتاق فرماندهی بحران و عملیات امداد و نجات

دبیر کل هیئت هلال احمر از راه اندازی سامانه های تصمیم ساز اتاق فرماندهی بحران و عملیات امداد ونجات در همه استانهای کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ؛ رستمي گفت:با راه اندازی این سامانه ها همه حوادث و سوانح رخ داده در کشور به طور دقیق در هلال احمر رصد مي شود.
 ظاهر رستمی با بیان اینکه این سامانه ها در دسترس مدیران بحران وسوانح و امداد گران، نجاران هلال احمر است ، افزود:  سامانه های یاد شده که هم اکنون در همه استانها ی کشور فعال است، دارای دو قابلیت عمومی و تخصصی برای ثبت لحظه ای عملیات های امداد و نجات و مدیریت بحران است.
وی اضافه کرد: بکارگیری و استفاده از این سامانه ها در مراکز یاده شده می تواند باعث افزایش دقت در تصمیم های مدیریتی و انتقال اطلاعات و اطلاع رسانی سریع به مسئولان و امداد گران برای پوشش مناسب حوادث و سوانح بزرگ شود.
وی گفت: استفاده از سامانه های تصمیم ساز یادشده در مدیریت بحران وهدایت عملیات های موفق امداد و نجات در حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت ، بسیار حیاتی و حائز اهمیت است.
وی  ادامه داد: مدل سازی سامانه های تصمیم ساز مورد نیاز در حوادث طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت داخل کشور به منظور مدیریت این گونه سوانح در کشور برنامه ریزی شده است.
رستمی خاطر نشان کرد: عناصر مهم در پیاده سازی و عملیاتی کردن سامانه های تصمیم ساز در سازمانهای امداد رسان،  داشتن زیر ساخت های استوار، ذخیره سازی اطلاعات حوادث و سوانح گذشته، جستجو بازیابی اطلاعات، سازگاری با قالب های موجود حوادث و سوانح و ایجاد مراکز اشتراک داده ها در این گونه سازمان ها است./ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.