سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

كسب ركورد برداشت جو در كشور توسط كشاورز زرندیه

غلامرضا فصیح كشاورز شهرستان زرندیه موفق به كسب ركورد برداشت جو برای چندمین بار متوالی در كشور شد.

مدیر جهاد كشاورزی زرندیه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: با بیان اینكه هم اكنون میانگین برداشت جو در كشور حدود سه تن در هكتار است، افزود: با كیل گیری در چند هكتار از اراضی جو این كشاورز، 11 تن در هر هكتار محصول برداشت شد.

وی افزود:در سال زراعی جاری شش هزار و 400 هكتار از اراضی زرندیه زیر كشت جو قرار دارد كه پیش بینی می شود حدود 31 هزار تن محصول در این شهرستان برداشت شود.

‌ درادامه كشاورز موفق زرندیه علت برداشت این میزان محصول را رعایت اصول فنی كاشت، استفاده از توصیه‌های كارشناسان كشاورزی، كود مناسب، بذر مرغوب، اصول صحیح آبیاری، استفاده از كودهای آبی و ریزمغزی و مبارزه به موقع با آفات عنوان كرد.

آقای فصیح با اشاره به اینكه امسال 250 هكتار از اراضی كشاورزی خود را به كشت جو اختصاص داده است، گفت: از این میزان اراضی به طور میانگین 10 تن در هكتار محصول برداشت خواهد شد.

وی خواستار توزیع به موقع نهاده ها و قیمت گذاری مناسب محصولات كشاورزی از سوی مسئولان شد و اظهار داشت: قیمت گذاری نكردن مناسب موجب سوء استفاده دلالان می شود.

فصیح ادامه داد: سال گذشته در فصل برداشت، محصول جو تولیدی را حدود هر كیلوگرم سه هزار ریال به فروش رساندیم این در حالی بود كه نرخ این محصول در دی ماه به حدود هفت هزار و 500 ریال افزایش یافت و بیشتر سود نصیب دلالان شد.

وی با اشاره به اینكه هم اكنون هزینه تولید یك كیلوگرم جو در زرندیه حدود شش هزار ریال است از مسئولان خواستار حمایت بیشتر از تولید كنندگان این بخش شد.

شهرستان زرندیه دارای 65 هزار هكتار اراضی كشاورزی است كه حدود 42 هزار هكتار آن زیر كشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.