سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با قاری برجسته کشور عنوان شد:

برگزاری مسابقات بین المللی قرآن، مهم ترین رویداد قرآنی کشور است

قاری برجسته قرآن کریم کشور مان گفت: برگزاری مسابقات قرآن در سطح بین المللی به عنوان یکی از مهم ترین رویداد های قرآنی کشور بر روند فعالیت های قرآنی کشور تاثیری شفاف و واضح می گذارد.


دکتر مهدی دغاغله در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:  مسابقات قرآن کریم حرکتی در شان ایران  که پرچمدار اسلام ناب در جهان است واین جریان جنبه تبلیغی و رسانه ای حائز اهمیتی در میان کشور های دیگر ایجاد می کند وبرگزاری  با شکوه این رخداد قرآنی باعث می شود ایران به عنوان مرجع مسابقات جهانی شناخته شد.
به دلایل روشن از لحاظ کمی وکیفی در سطحی بالاتر از مسابقات  بین المللی شورهای دیگر قرار داد و کسب مقام های برتر توسط  قراء و حافظ ایرانی باعث تشویق فعالان این عرصه می شود و این جریان باعث ایجاد یک رقات سالم و تسریع در حرکت قرآنی در کشور می شود.
 دغاغله اجرای عدالت در قضاوت رایکی از مهم ترین دلایل برتری این مسابقه دانست و گفت: داوری در برخی کشورهای برگزار کننده مسابقات بین المللی بر اساس واقعیت نیست و تفکرات سیاسی در پس قضاوتهای متسابقین وجود دارد در صورتی که در ایران عدالت سر لوحه کار هیئت داوران مسابقات بین المللی است وهیچ دخل و تصرفی در امتیازها صورت نمی گیرد.
 این قاری برجسته قران کریم در ادامه با تاکید بر نقش تاثیر گذاری مسابقات بین المللی بر بیداری اسلامی افزود:  با توجه به حضور متسابقین از کشور های مختلف و سخنرانی سران سه قوه در این مسابقات و معرفی مواضع ایران در مسائل مختلف باعق اتحاد وبیداری هر چه بیشتر جامعه اسلامی می شود چرا که این شرکت کنندگان بعد از بازگشت بعنوان مبلغ جمهوری اسلامی ایران در کشور خود مبدل می شوند.
 دغاغله در پایان برگزاری برنامه های جنبی در این مسابقات را دیگر امتیاز مسابقات ایران نسبت به دیگر کشورها عنوان و خاطر نشان کرد:  برنامه های آموزشی و تبلیغی و نمایشگاهی که در کنار مسابقات بین المللی قرآن کریم برگزار می شود در مسابقات سایر کشورهای  اسلامی وجود ندارد و این مساله شکوه وعظمت مسابقات ایران را نشان می دهد./ل
برچسب ها: قاری ، قرآن ، بین المللی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.