سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج /

الزام شرکت در دوره های آموزشی تجویز منطقی دارو

مسئول دبیرخانه کمیته RUD دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی تجویز منطقی دارو در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: پزشکانی که عملکرد مناسبی در نسخه نویسی ندارند، موظف به شرکت در دوره های آموزشی آنتی بیوتیک ها و کورتیکواستوئیدها شدند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، اولین جلسه کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو با حضور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اعضای این کمیته و جمعی از پزشکان عمومی و متخصص یاسوج در معاونت غذا و داروی این دانشگاه برگزار شد.
دکتر عبداله ارجمند با بیان اینکه، 922 هزار و 644 نسخه پزشکان عمومی که در بانک اطلاعاتی سازمان های بیمه گر ثبت شده مورد بررسی قرار گرفتند، افزود: در سال جاری 54 درصد بیماران مراجعه کننده به پزشکان عمومی در یاسوج آنتی بیوتیک دریافت کرده اند.
وی ابراز کرد: طبق این بررسی ها 50 درصد از بیماران نیز داروی تزریقی دریافت کرده اندکه رقم بالایی است و در این مورد تذکر جدی به پزشکانی که اصول نسخه نویسی را رعایت نکرده بودند داده شد.
دکتر ارجمند ادامه داد: بر اساس معیارهای تجویز منطقی دارو، پزشکان به 4 گروه تقسیم می شوند که پزشکان گروه D ضعیف ترین عملکرد و گروه A بهترین عملکرد را دارند.
وی گفت: بر این اساس در جلسه فوق یک نفر از پزشکان متخصص و 5 نفر از پزشکان عمومی یاسوج در گروه C و سایر پزشکان نیز در گروه های A و B قرار گرفتند. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.