سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/با حضور 250 شرکت داخلی و خارجی؛

سه نمایشگاه تخصصی در حوزه انرژی افتتاح شد

چهارمین نمایشگاه بین المللی فناوری گاز، نفت، پتروشیمی و صنایع وابسته، هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران- مشهد، هشتمین نمایشگاه بین المللی آب، فاضلاب و صنایع وابسته، از 30 خرداد الی 2 تیر ماه در مشهد دایر است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ مهندس سید محمد سیدی، مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد در مراسم افتتاح این نمایشگاه ها اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی مشهد در راستای فعالیت های خود، از چند سال پیش توجه به انرژی را مدنظر داشته و با برگزاری نمايشگاه هایی در این زمینه در جهت ایجاد فرصت هایی برای سازندگان تجهيزات، مشاوران، پيمانكاران و مديران گام برداشته تا با جمع شدن در كنار یکدیگر، ضمن عرضه محصولات، به مبادله تجربيات، افكار و ايده هاي خويش بپردازند.

وی در خصوص سه نمایشگاه تخصصی حوزه انرژی گفت: این نمایشگاه ها با حضور250 شرکت داخلی و خارجی در فضایی به مساحت20 هزارمترمربع برگزار شده است.

سیدی در ادامه گفت: شرکت هایی از استان های تهران، فارس، آذربایجان شرقی، مازندران، اصفهان، قم، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، خوزستان و آذربایجان غربی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد در کنار نمایندگی های شرکت هایی از کشورهای آلمان، مالزی، ایتالیا، افغانستان، فرانسه، ترکیه، کانادا، چین، کره جنوبی، انگلیس، کشورهای آسیای میانه، تجربیات و توانمندی های جدید خود را در ایام برگزاری نمایشگاه به نمایش می گذارند.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد با اشاره به نمايشگاه بين المللي صنعت آب، فاضلاب و تجهيزات وابسته اظها داشت: در این نمایشگاه 70 شرکت حضور دارند.

وی، تولید انواع الکتروموتورها و پمپ های شناور چاه عمیق، طراحی و تولید کیت های انشعاب آب و فاضلاب را از جمله فعالیت های شرکت های در نمایشگاه عنوان کرد و افزود: لوله و اتصالات مخازن فایبرگلاس، تولید لوله های فولادی به روش اسپیرال، شیرآلات صنعتی، تجهیزات هیدرولیک، پنوماتیک و اتوماسیون صنعتی، تولیدکننده انواع کنتورهای آب، شیرآلات چدنی، لوله و اتصالات پلی اتیلن، اتصالات آب و فاضلاب، تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب، طراحی و اجرای سیستم های تصفیه آب، پمپ های انتقال سیال و تصفیه آب و هوا نیز از دیگر فعالیت های شرکت کنندگان است.

سیدی همچنين از حضور 130 شركت داخلي و خارجي در نمايشگاه بين المللي صنعت برق خبر داد و افزود: عمده ترین زمينه فعاليت شركت هاي حاضر در اين نمايشگاه نیز شامل ؛ سیستم های تولید نیرو، سیستم های انتقال نیرو، سیستم های توزیع و بهره برداری، تولید سیم و کابل، سیستم های اندازه گیری تکفاز و سه فاز، تابلوهای برق، یراق آلات، کنتورهای چند تعرفه ای، اجرا و نظارت پروژه ها و انرژی های نو می شود.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد همچنین با اشاره به حضور 40 شرکت در نمایشگاه بین المللی فناوری گاز، نفت، پتروشیمی و صنایع وابسته اظهار داشت: عمده ترین زمینه های فعالیت این شرکت ها اکتشاف، تولید، پالایش، اتوماسیون صنعتی و اداری، تولید کننده انواع شیرهای صنعتی، پمپ های صنعتی و وسایل حفاظتی، پیمانکاری، مشاوره، ژئوتکنیک، خطوط لوله و انتقال و خدمات مهندسی است.

وی، شناسایی رقبای تجاری قدرتمند و ارزیابی عملکرد آنها را از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه عنوان کرد و افزود: ایجاد فضایی برای برقراری ارتباط دست اندرکاران این صنعت با یکدیگر، ارتباط دست اندرکاران داخلی و خارجی و ارتباط مستقیم غرفه دار و بازدید کننده و آشنایی بازدیدکنندگان با آخرین فناوری ها و دستاوردهای این بخش از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه هااست.

سیدی اظهار داشت: همزمان باسه نمایشگاه حوزه انرژی، سمینارها و کارگاه های آموزشی و همچنین نخستین همایش ملی بومی سازی فناوری های نوین انرژی برگزار می شود.

وی در خصوص نخستین همایش ملی بومی سازی فناوری های نوین انرژی گفت: همایش مذکور از حمایت سازمان ها و نهادهایی از جمله استانداری خراسان رضوی، سازمان انرژی های نو ایران(سانا)، سازمان فضایی ایران، انجمن علمی انرژی بادی ایران، دانشکده صنعت آب و برق شهید عباسپور، شرکت برق منطقه ای خراسان، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شیراز و چندین مرکز علمی و صنعتی دیگر برخوردار است.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد همچنین با اشاره به اهتمام نمایشگاه مشهد جهت برگزاری نمایشگاه های خارج از کشور اظهار داشت: نخستین نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان از تاریخ 8 الی 10شهریور ماه 91 در شهر کابل برگزار می گردد.

وی افزود: این نمایشگاه با محوریت انرژی، ساختمان و مواد غذایی با استقبال گسترده تجار و بازرگانان افغانی جهت مشارکت و بازدید از نمایشگاه مواجه شده است.

سیدی گفت: نخستین نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان با همکاری رایزنی بازرگانی ایران در کابل، اتاق تجارت و صنایع افغانستان واتاق مشترک ایران و افغاستان و براساس مجوز صادره از طرف سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می گردد ودارای 40 درصد یارانه سازمان توسعه است./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.