سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت اللهی:

لیگ برتر 16 تیمی شد/ تنها سه ورزشگاه شرایط میزبانی در لیگ برتر را دارند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مسابقه های لیگ برتر فوتبال در فصل آینده با 16 تیم برگزار می شود.

سید هادی آیت اللهی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: مهمترین مصوبه امروز نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال 16 تیمی شدن مسابقه های لیگ برتر در فصل 92-93 است و بدین ترتیب در مسابقه های فصل پیش رو 4 تیم به لیگ دسته اول سقوط می کنند و در فصل بعد دو تیم از دسته اول جایگزین آنها می شود و تیم پنجم نیز باید در مسابقه پلی آف با تیم سوم صعود کننده از لیگ دسته اول بازی کند.

وی در ادامه گفت : در لیگ دسته اول نیز 8 تیم به دسته دوم سقوط می کنند و تنها 2 تیم از لیگ پایینتر به آنها اضافه می شود تا این لیگ نیز با تعداد تیم های کمتری یعنی 22 تیم برگزار شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت تیم گهر زاگرس نیز گفت: شهرداری دورود کارهای خود را برای ساماندهی ورزشگاه دورود آغاز کرده و در بازدید آخر نمایندگان ما از این ورزشگاه که ظرف ده روز آینده انجام می گیرد اگر گزارش های آنها مثبت بود در مورد وضعیت این تیم تصمیم گیری می شود.

وی خاطر نشان کرد: در جلسه امروز در مورد صدور مجوز حرفه ای برای برخی باشگاه ها گزارش هایی داده شد اما از بین استادیوم هایی 18 تیم لیگ برتری تنها استادیوم های آزادی تهران ، فولاد شهر اصفهان و شهید باهنر کرمان مورد تایید قرار گرفتند.
استادیوم های غدیر اهواز و بندر عباس فاقد جایگاه ویژه برای خبرنگاران هستند و استادیوم شهید عضدی رشت و یادگار امام تبریز نیز دچار تغییرات شدند و امکانات اداری جایگزین امکانات تایید شده قبلی شده است بدین ترتیب به باشگاه ها اعلام می کنیم که  تمامی استادیوم هایی که شرایط لازم را برای میزبانی در لیگ برتر ندارند باید تا شروع مسابقه ها نسبت به برطرف کردن نواقص آن اقدام کنند.

آیت اللهی در ادامه تاکید کرد: ورزشگاه تختی تهران نیز که پیکان آن را به عنوان ورزشگاه محل برگزاری مسابقه های خانگی خود اعلام کرده مورد تایید کارشناسان ما قرار نگرفته است و این موضوع نیز به مسئولین این باشگاه اعلام شده و آنها باید هرچه سریعتر نسبت به معرفی ورزشگاه دیگری به فدراسیون اقدام کنند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پایان صحبتهای خود گفت: تیم های راه آهن ، پیکان ، ملوان، داماش ، گهرزاگرس و فجرشهید سپاسی هنوز مدارک خود را برای کسب مجوز حرفه ای به کمیته مسابقات ارسال نکردند و باید هرچه سریعتر این کار را انجام دهند در غیر این صورت از مسابقه های لیگ برتر حذف می شوند./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.