سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه ماهه دوم بارداری بهترین زمان برای مسافرت

خانم های باردار بهتر است برنامه مسافرتی خود را در سه ماهه دوم بارداری قرار دهند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس پرستاری و مامایی در رابطه با سفر و دوران بارداری گفت: در صورتی که حاملگی بدون عارضه باشد، سفر کردن اثر مضری بر روی مادر و جنين ندارد. البته شرايط خاصی از جمله فشار خون بالا، سابقه  سقط جنين، خونريزی و دیابت، و مواردی که پزشک معالج توصيه به استراحت مطلق کرده است، بايد برای مسافرت مورد توجه قرار گيرند.
 
شهناز پورحيدری ادامه داد: بهتر است خانم های باردار برنامه مسافرتی خود را در سه ماهه ی دوم بارداری قرار دهند (هفته 28-14 بارداری ) ، زيرا در سه ماهه اول بارداری، خطر سقط جنين و در سه ماهه سوم ( از 28 هفتگی به بعد)، احتمال زايمان زودرس وجود دارد.
 
 وی با اشاره به وسايل نقليه مختلف برای سفر در دوران بارداری، اظهار داشت: سفر با هواپيما به شرط اين که فشار هوا در داخل هواپيما کاملاً تنظيم شده باشد خطر خاصی ايجاد نمی کند.
 
 پورحيدری افزود: در عین حال هيچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد کمربند ايمنی اتوموبيل احتمال صدمه به جنين را فزايش می دهد، البته کمربند بايد در زير شکم و روی قسمت فوقانی ران ها قرار گيرد. ولی تجربه ثابت کرده است که قطار بهترين وسيله سفر در دوران بارداری است.
 
وی تصريح کرد: برای جلوگیری از هرگونه مشکلی در زمان مسافرت، خانم باردار باید از نشستن به مدت طولانی خودداری کرده و از بالش کوچکی برای جلوگيری از کمردرد استفاده کند و همچنین کيفی شامل ساندويچ های کوچک، کشمش، نان های سبوس دار، ميوه هايی مثل سیب و هویج همراه داشته و نوشيدن آب کافی را فراموش نکند.
 
اين کارشناس مامائی و پرستاری در پايان يادآور شد: خانم های باردار اين نکته را نبايد فراموش کنند که حتماً يک کپی از گزارش های بارداری خود را به همراه داشته باشند و اگر به نقاط دوری مسافرت می کنند، بيمارستان هايی را که به مقصد مورد نظر نزديک تر هستند، شناسايی کنند تا در صورت لزوم به آنها مراجعه کنند و قبل از مصرف هرگونه دارو يا آمپولی با پزشک خود را مطلع کنند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.