سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناخدایکم داداشی عنوان کرد؛

رهگيري 275 فروند شناور توسط ارتش در خلیج عدن

فرمانده ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی ارتش پس از بازگشت به کشور از رهگیری 275 فروند واحدهای نظامی وغیر نظامی عبوری در خلیج عدن توسط این ناو گروه خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، ناخدایکم ناصر داداشی فرمانده نوزدهمین ناوگروه نیروی دریایی اعزامی به آبهای آزاد، صبح امروز در مراسم استقبال از این ناوگروه، اظهار داشت: ناوگروه نوزدهم رزمی–اطلاعاتی نیروی دریایی با اهداف از پیش تعیین شده و در راستای فرامین ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا پس از طی 9 هزار مایل دریایی و 86 روز دریانوردی با موفقیت به میهن اسلامی بازگشت.

وی افزود: این ناوگروه در طول انجام ماموریت ضمن تأمین امنیت شناورهای تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران توانست علاوه بر رهگیری 275 فروند واحدهای نظامی و غیر نظامی عبوری در خلیج عدن، 33 فروند یگان شناور و پروازی نظامی را شناسایی کنند.

داداشی خاطرنشان کرد: اسکورت و تامین خطوط کشتیرانی 21 فروند کشتی تجاری و نفتکش، مانیتورینگ و هدایت 24 فروند کشتی غیرایرانی به مسیرهای ایمن و اجرای کامل موفقیت آمیز طرح حفاظت فیزیکی در مسیر لنگرگاهها و بنادر کشورها از دیگر اقدامات انجام شده توسط ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی در این مأموریت بود.

وی با بیان اینکه ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی در طول مدت ماموریت دو مرحله از بنادر جیبوتی وصلاله عمان بازدید کرد، گفت: هدف از این بازدیدها نمایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وابلاغ پیام صلح و دوستی ملت شریف ایران به سایر ملل و اقوام بویژه کشورهای مسلمان منطقه است.

فرمانده ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی در پایان تصریح کرد: در طول مدت ماموریت وضعیت جوی در اقیانوس هند وخلیج عدن نامناسب و طوفانی بود و پدیده غالب جوی، موج مرده اقیانوسی با ارتفاع بلند در تمام این دوره ادامه داشت که به لطف خداوند و در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) با اقتدار دریانوردی خود را ادامه دادیم.

/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.