سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش عمده شیرین سازی آب دنیا در ایران صورت می گیرد

با توجه به منطقه ای که ایران در آن قرار گرفته بخش عمده شیرین سازی آب دنیا در ایران صورت می گیرد.

علی قارداشی دبیر کنفرانس بین المللی شیرین سازی آب های شور که صبح امروز در دانشگاه صنعت آب و برق عباسپور برگزار شد در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: بخش عمده ای کمتر از 1درصد آب شیرین تجدید پذیر است و نیاز به پیدا کردن آب های با منابع غیر متعارف مانند تبدیل آب شور و آب پساب ها به آب شیرین وجود دارد.
وی افزود: کشور ایران در منطقه ای قرار دارد که بخش عمده شیرین سازی آب دنیا یعنی 50 درصد درخلیج فارس و دریای سرخ صورت می گیرد.
قارداشی تصریح کرد: افزایش مصرف سرانه و رشد جمعیت از جمله دلائلی است که موضوع شیرین کردن آب را در کشور به صورت یک موضوع جدیدی در نظر گرفته شده است.

** 3 درصد دستگاه آب شیرین کن دنیا در ایران قرار دارد
قارداشی در ادامه گفت: در بخش فنی با استفاده از تکنولوژی های جدید و در بخش مدیریت با کاهش میزان مصرف از جمله فعالیت هایی است که در جهت شیرین کردن آب در کشور صورت گرفته است.
وی افزود: آمارها نشان می دهد که میزان سرانه آب در کشور ایران از دیگر کشورهای بیشتر است چنانچه 3 درصد دستگاه آب شیرین کن دنیا در ایران قرار دارد.
قارداشی تصریح کرد: این کنفرانس بین المللی با هدف انتقال علم و تکنولوژی بین اقیانوس هند و سایر کشورها از جمله ایران صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: به دبیر خانه این کنفرانس 107 مقاله ارسال شده که بعد از داوری نهایی 63 مقاله انتخاب شده است همچنین این کنفرانس با حضور مهمانان خارجی به مدت 3 روز از تاریخ 30 خرداد ماه تا اول تیر ماه برگزار می شود./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.