سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک مقام آگاه:

مذاکرات روز نخست در مسکو سنگين، جدي و کاري بود

یک مقام آگاه گفت: مذاکرات روز نخست در مسکو سنگین، جدی و کاری بود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران گفت: مذاکرات روز نخست ایران و 5+1 تفصیلی، بسیار سنگین و مبتنی بر جزئیات بود.

این مقام آگاه گفت: دوشنبه دو نشست مهم و جدی میان ایران و 5+1 برگزار شد و هیات ایرانی به صورت تفصیلی و بی سابقه نقد مبسوطی را به پیشنهادهای طرف مقابل ارائه کرد.

وی گفت: پیشنهادهای ایران به قدری مفصل ارائه شد که در پایان سوالی برای 5+1 باقی نماند و به نظر می رسد که میزان مطالب ارائه شده از طرف ایران آنقدر زیاد بود که طرف مقابل آمادگی آن را نداشت.

به گفته این مقام آگاه؛ پس از ارائه دیدگاههای هیات ایرانی 5+1 فرصت خواست تا درباره جزئیات فکر کنند اما احساس ما آن است که دستور کار آنها مناسب سازی نشده است.

وی افزود: برای خروج از بن بست دو طرف باید گام هایی را بردارند و این موضوعی است که ایران شروع کرد و ابهامی باقی نمانده است.

این مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران گفت: اگر آنها این مسیر را انتخاب کنند، اتفاقات مهمی رخ خواهد داد اما اگر به هر دلیلی طرف مقابل بخواهد مسیر قبلی را ادامه بدهد سبب خلل در پیشرفت مذاکرات می شود.

وی افزود: جلسه سوم نیز دقایقی پیش آغاز شد و منتظر هستیم تا ببینیم مشورت در پایتخت های طرف های مقابل چه نتیجه ای داشته است.

وی تصریح کرد: بر اساس نتیجه جلسه سوم مسکو درباره دورنمای همکاری های آینده قضاوت می کنیم./پ2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.