سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

فروش کلزای فارس در کشور

كلزاي فارس با قيمت بسيار مناسب در كشور فروخته شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس ؛معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادكشاورزي فارس با اشاره عملكرد مناسب کلزاکاران در سال زراعی جاری گفت : با فروش كلزاي فارس در کشور سود قابل توجهي نصيب كلزاكاران شد .

وي افزود :  با تغيير ارقام بذور و تغيير كاشت در سال جاري توانسته ايم ميزان توليد را حفظ كرده و به پايداري توليد نيز برسيم.

زارعي خاطر نشان كرد: تريتي كاله از جمله گياهاني كه توسعه كاشت آن بطور جدي در دستور كار قرار داردو هم اكنون علاوه بر ايران در بسياري از كشورهاي جهان نيز كشت و مورد استفاده قرار مي گيرد.

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادكشاورزي فارس يادآور شد: اين گياه می تواند جایگزین گندم ، جو ، ذرت علوفه ای و ذرت خوراکی شود .

محمدحسن طلعتي اظهار داشت : این محصول در دو نوه علوفه ای و خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد .

طلعتي گفت: هم اكنون 4 ميليون هكتار از اراضي جهان به كشت تريتيكاله اختصاص داده شده كه 5/3 ميليون هكتار آن در اروپا و مابقي در آمريكاي لاتين است.

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادكشاورزي فارس اظهار داشت: سال گذشته 300 هكتار و سال جاري دو هزار هكتار از اراضي فارس زيركشت گياه تريتيكاله قرار گرفته است .

وی گفت : سال آينده هم20 هزار هكتار از اراضی زراعی فارس به کشت تریتیکاله اختصاص یافته است .

 طلعتي با اشاره به تمايل شديد استان هاي كشور به خريد گندم استان گفت: در حال حاضر گندم فارس با برخورداري از 36 درصد گلوتن از ارزش غذايي بسيار بالايي برخوردار است .

طلعتي خاطر نشان كرد: رطوبت گندم وارداتي بين 13 تا 12 درصد است اما رطوبت موجود در گندم توليدي فارس كمتر از 10 درصد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.