سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار تنها تيم ايراني در مسابقات جهانی ربوکاپ مکزیک 2012

تنها تیم ایرانی شرکت کننده در لیگ ربات خانگی در سالن برگزاری مسابقات جهانی ربوکاپ مکزیک 2012مستقر شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ وحید مختاری، سرپرست تیم ربات خانگی مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین(mrl)اظهار داشت :17 تیم از سراسر دنیا در این مسابقات حضور پیدا کرده اند که تیم mrlدانشگاه آزاد اسلامی قزوین تنها نماینده کشورمان در این لیگ است.

وی با اشاره به حضور رقبای قدرتمند این لیگ تصریح کرد: تیم هایی از کشورهای آمریکا،آلمان،هلند،پرتغال،ژاپن،چین ،مکزیک و سنگاپور در این مسابقات حضور پیدا کرده اند که با آنان به رقابت خواهیم پرداخت.

سرپرست مقام نخست مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2012 در ادامه با تشریح چگونگی آماده سازی لیگ های ربات mrlاظهار داشت:از شهریور سال 90 پژوهشگران این لیگ در مرکز تحقیقات مکاترونیک خود را برای حضور در مسابقات جهانی مکزیک آماده می کنند.

وی تعداد اعضای این تیم را 20 نفر عنوان و تصریح کرد:دانشجویانی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد از رشته های مهندسی نرم افزار،هوش مصنوعی،الکترونیک،مکاترونیک و مکانیک در این لیگ حضور دارند که با کار شبانه روزی پژوهشی تلاش دارند ضمن کسب مقام درخور برای کشورمان به افتخارات تیم های علمی ایرانی این دوره از مسابقات بیافزایند.

وی با برشمردن تعدادی از مقام های کسب شده این تیم در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران و نیز مسابقات جهانی ربوکاپ اظهار داشت:سعی ما بر این است که به مرحله فینال این مسابقات راه پیدا کنیم.البته نمی توان از پیشرفت تیم های دیگر چشم پوشی کرد اما تلاش داریم پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران در این لیگ را با ارائه نمایش قدرتمند به جهانیان اثبات کنیم.

مختاری در پایان ابراز امیدواری کرد با کسب عنوان شایسته ،زمینه های پیشرفت بیشتر این لیگ در کشور فراهم شود./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.