سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

صادرات از مرزهای استان در دوماهه اول سال جاری رشد 85 درصدی داشته است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس گزارشات ارسالی از گمرکات و بازارچه های مرزی استان صادرات استان از بازارچه ها وگمرکات در دوماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 2 برابر و از لحاظ ارزش 85 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان ، ایرج حسن پور افزود: کل این صادرات ملی 1709 فقره اظهارنامه صادراتی به وزن 197 هزار و 345 تن و ارزش 74 میلیون و 648 هزار و 18 دلار بوده است.

وی مصالح ساختمانی از جمله (سیمان، گچ، شن و ماسه)، قیر، تخم گشنیز و محصولات شیمیایی و وسایل صنعتی را از جمله اقلام عمده صادراتی عنوان کرد.

حسن پور افزود: طی دو ماهه اول سالجاری صادرات اظهار شده در سایر گمرکات و خروجی از گمرکات و بازارچه های مرزی استان به وزن 105 هزار و 907 تن و ارزش 107 میلیون و 38 هزار و 223 دلار صورت پذیرفته که تشریفات کنترل این کالاها در بازارچه های کوهک میرجاوه، سیلک، پیشین، چالق و گمشاد صورت پذیرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 88 درصد و از لحاظ وزن 90 درصد رشد را نشان می دهد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: کل کالاهای خروجی از مرزهای استان در طی دو ماهه اول سالجاری بیش از 181 میلیون و 600 هزار دلار به وزن 303 هزار و 252 تن بوده است./س

برچسب ها: زاهدان ، صادرات ، دوماهه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.