سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زورگیری از کارگران و رهگذران در پوشش لباس نظامی

سارقانی که در پوشش لباس نظامی از رهگذران زورگیری می کردند و با استفاده از تاریکی هوا به ساختمان های نبمه کاره دستبرد می زدند از سوی پلیس دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در ساعت 20:30 ششم خرداد سال جاری مأموران کلانتری 141 شهرک راه آهن در حین گشت زنی در خیابان کاج ، متوجه فریادهای "دزد ـ دزد" تعدادی از شهروندان شدند که در حال تعقیب جوانی ملبس به لباس نظامی ، بودند  .  
مأموران کلانتری با مشاهده این صحنه ، بلافاصله اقدام به دستگیری جوان ملبس به لباس نظامی به هویت "محمود . س" ( 20 ساله ) کردند و در همان تحقیقات اولیه متوجه شدند که این جوان به همراه همدستان خود اقدام به زورگیری از تعدادی از کارگران ساختمانی شاغل در یک ساختمان نیمه کاره کرده است .  
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .  
با ارجاع پرونده به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان در اولین مرحله به تحقیق از شکات پرونده پرداختند ؛ شکات (کارگران ساختمانی) در اظهارات خود به کارآگاهان گفتند : " پس از پایان کار روزانه ، در داخل ساختمان در حال استراحت بودیم که ناگهان چند نفر که همگی آنها لباس های نظامی به تن داشتند وارد ساختمان شدند و به بهانه اینکه ما اقدام به مصرف و نگهداری موادمخدر کرده ایم ، شروع به بازرسی از محل استراحت ما کردند و همه وسایل ما را به هم ریختند ؛ ناگهان در حالیکه تا آن زمان ما تصور می کردیم این افراد مأمور هستند ، با چاقو و قمه به سمت ما حمله ور شده و شروع به تهدید کردند و نهایتا پس از سرقت مبلغ یک میلیون و 400 هزار تومان وجه نقد و همچنین هشت دستگاه گوشی تلفن همراه از ساختمان خارج شدند " .  
شکات پرونده در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشتند : "زمانیکه سارقان قصد فرار از داخل ساختمان را داشتند ، اطمینان پیدا کرده بودیم که آنها به هیچ عنوان نمی توانند مأمور باشند ؛ به همین منظور در زمان فرار آنها از داخل ساختمان ، آنها را تعقیب کردیم و با کمک مأموران کلانتری موفق به دستگیری یکی از آنها شدیم ".  
سرقت مشابه در شهرک گلستان :  
با توجه به اطلاعات بدست آمده و شناسایی سرقت مشابه دیگری در غرب تهران ، کارآگاهان اقدام به مواجهه حضوری متهم با شکات پرونده کرده و متهم پرونده توسط این افراد مورد شناسایی قرار گرفت .  
در تحقیقات انجام شده و اعتراف صریح متهم مشخص شد که وی به همراه سایر همدستانش ، در سرقت مشابهی از یک ساختمان نیمه کاره ی در حال ساخت واقع در شهرک گلستان م ، با همدستی دیگر اعضای گروه اقدام به زورگیری مبلغ 300 هزار تومان وجه نقد و 3 دستگاه گوشی تلفن همراه از کارگران این ساختمان کرده است  .  
با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص پرونده و شناسایی متهم از سوی 12 نفر ، متهم "محمود . س" صراحتا به زورگیری در پوشش مأمور اعتراف و دیگر همدستان خود به اسامی "ایمان . ن" ، "حسین . س" ، "قاسم . ج" ، "ولی . الف" ، "مصطفی . ک" و "احسان . ب" (با میانگین سنی 20 سال) و همچنین زورگیری از عابران و رهگذران ، اعتراف کرد .  
با اعتراف صریح "محمود . س" و اطلاعات بدست آمده در خصوص محل های تردد متهمان در پارک چیتگر ، کارآگاهان در اولین مرحله از دستگیری های خود اقدام به دستگیری همدستان محمود در سرقت خیابان کاج کردند و در هشتم خرداد سال جاری موفق به دستگیری ایمان و حسین شدند .  
با دستگیری ایمان و حسین و انجام تحقیقات مشخص شد که متهمان با استفاده از یک دستگاه خودرو نیسان آبی رنگ و بعضا موتورسیکلت های طرح هوندا 125 اقدام به سرقت و زورگیری در شمال غرب و غرب تهران کرده اند .  
با اطلاعات بدست آمده از ایمان ، به عنوان سرکرده گروه ، کارآگاهان پایگاه دوم بیست و دوم خرداد سال جاری 4 عضو دیگر ( قاسم ، ولی ، مصطفی و احسان )  راشناسایی  کردند و این متهمان نیز پس از دستگیری و انتقال به پایگاه دوم صراحتا به زورگیری از رهگذران و همچنین سرقت از ساختمان های نیمه کاره ، با استفاده از تاریکی هوا ، اعتراف و انگیزه خود از این سرقت ها را نیز تهیه هزینه تفریحات خود عنوان داشتند .  
سرهنگ کارآگاه مهرداد  یگانه ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه ی اعلام این خبر با اشاره به شناسایی دقیق برخی از محل های سرقت واقع در شهرک راه آهن ، شهرک گلستان و پارک چیتگر ، گفت : " با توجه به اعترافات صریح متهمان این افراد با استفاده از لباس های نظامی و معرفی خود به عنوان مأمور ، بویژه مأمور مبارزه با موادمخدر ، و به بهانه بازرسی از افراد و یا ساختمان های نیمه کاره برای کشف موادمخدر ، اقدام به سرقت وجوه نقد و گوشی های تلفن همراه مالباختگان نموده اند که در حال حاضر با توجه شناسایی دقیق متهمان ، شناسایی و دعوت از سایر شکات و مالباختگانی که توسط متهمان مورد سرقت ، زورگیری ، تهدید و ... قرا گرفته اند در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شهروندانی که بدین شیوه و از اواخر سال گذشته مورد سرقت و زورگیری در مناطق غرب و شمال غرب تهران قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی ـ خیابان زنجان شمالی مراجعه نمایند ". /ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.