سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

نوزاد گرفتار در سیفون سرویس بهداشتی، چشم به دنیا گشود

مادر بارداری که در منزل خود واقع در شهر بادرود نطنز زایمان کرده و فرزندش در سیفون دستشویی گرفتار شده بود، در اقدامی سریع و متبحرانه کارشناسان فوریتهای پزشکی این شهرستان با سلامت کامل به همراه نوزادش به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان و بنابراعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی تماسی با اتاق فرمان فوریتهای پزشکی اعلام شد که مادر بارداری در سرویس بهداشتی منزل زایمان کرده و فرزندش در سیفون دستشویی گرفتار شده است.

بلافاصله کارشناسان یک واحد امداد اورژانس پیش‌بیمارستانی از پایگاه بادرود بر بالین مادر باردار حاضر شدند و پس از کنترل شرایط، متوجه شدند که نوزاد این زن 42 ساله که ماه هفتم بارداری خود را پشت سر می‌گذاشت، از رحم مادر خارج و سر وی داخل سیفون توالت گرفتار شده است.

کارشناسان پرستاری حاضر در محل پس از مشاهده‌ی وضعیت موجود، شرایط جسمی مادر را با انجام اقدامات درمانی اولیه کنترل کردند؛ اما از آنجاییکه نوزاد در این موقعیت تنها از طریق بند ناف امکان تنفس کردن و زنده ماندن را داشت، چنانچه بند ناف او از مادر جدا می‌شد احتمال ادامه‌ی زندگی برایش ناممکن بود، لذا سریعا با استفاده از یک چکش، سنگ سیفون توالت را به آرامی شکسته و سر نوزاد را رها کردند.

شایان ذکر است نوزاد که از ناحیه‌ی دست و پا مقداری دچار کبودی شده بود با تلاش کارشناسان فوریتهای پزشکی، مورد درمان اولیه قرار گرفت و سپس با وضعیتی بسیار مناسب و مطلوب توسط آمبولانس به بخش نوزادان بیمارستان فاطمیه‌ی بادرود منتقل شد.

مادر 42 ساله نیز که ششمین بارداری خود را پشت سر گذاشته بود پس از ختم به خیر شدن تولد فرزند ششم خود که پسر بود، جهت اقدامات درمانی لازم به بخش مامایی بیمارستان مذکور اعزام شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.