سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاكيد دوباره مرکل بر لزوم اجراي ریاضت اقتصادی یونان

صدراعظم آلمان با استقبال از پیروزی حزب حامی برنامه‌های ریاضت اقتصادی در یونان، بار دیگر بر اجرای سیاست‌های سختگیرانه در این کشور تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه آلمانی فوكوس ؛ "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان با استقبال از پیروزی محافظه کاران در انتخابات پارلمانی یونان آن را خبری خوش برای اروپا دانست و در تماسی تلفنی با "آنتونیوس ساماراس" رهبر حزب پیروز "دموکراسی نو" از وی خواست تا دولت را هرچه سریعتر تشکیل دهد.

بر اساس این گزارش ، مرکل همچنین در حاشیه نشست کشورهای گروه 20 در مکزیک اعلام کرد:« دولت جدید یونان باید مسئولیت خود را انجام دهد و در این زمینه هیچکدام از اقدامات ریاضتی نباید قربانی شوند البته درباره موارد دیگر می‌شود گفت‌وگو کرد و من به طور دقیق درباره بسته مالی جدید صحبت نمی‌کنم.»

پیش از این "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با رادیو آلمان گفته بود:« نتیجه انتخابات خیالم را راحت کرد اما هنوز کار پایان نیافته است. چرا که مبانی اصلاحات (در یونان) قابل گفت‌وگو نیست و هر تصمیمی که دولت (این کشور) بگیرد باید با آنچه در اروپا توافق شده هماهنگی داشته باشد.»

وی در عین حال افزود:«به دلیل برگزاری انتخابات زمان را از دست دادیم و باید درباره مفهوم اصلاحات صحبت کنیم. ما آمادگی داریم  که  بال وجود زمان از دست رفته درباره چارچوب زمانی مذاکره کنیم و نمی‌خواهیم مردم به دلیل زمان از دست رفته آسیب ببینند.»

حزب محافظه‌کار دموکراسی نوین 30.5 درصد از کل آرا را کسب کرده، و به این ترتیب 129 کرسی از 300 کرسی پارلمان یونان در اختیار این حزب قرار گرفته است. البته بر اساس قوانین یونان، این حزب به دلیل پیشتازی در انتخابات، 50 کرسی نیز اضافه‌تر از کرسی‌های کسب شده، در اختیار خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.