سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

زمینه های مشترك زیادی بین آستاراخان روسیه وخوزستان وجود دارد

استاندار آستاراخان كشور روسیه گفت: زمینه های همكاری زیادی بین دو استان خوزستان و آستاراخان روسیه برای تحكیم روابط و توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی وجود دارد .

  
ژیل كین الكساندر الكساندر ویچ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان افزود: استان خوزستان با توجه به وجود بنادر، فرودگاه و خطوط ریلی و جاده ای و همچنین بهره مندی از منطقه آزاد اروند می تواند شریط مطمئنی برای مبادلات اقتصادی و تجاری با استان خوزستان باشد.

وی كه در راس یك هیات 15 نفره ی اقتصادی، تجاری و سیاسی روز دوشنبه وارد اهواز شده است گفت: بسیاری از مناطق روسیه در چهار ماه سال یخبندان بوده وامكان تولید محصولات كشاورزی را دارا نیست كه دراین ارتباط استان خوزستان می تواند به عنوان تامین كننده اصلی محصولات كشاورزی ازجمله سبزیجات و گل محسوب شده و نیازهای استان آستارا خان را تامین نماید.

الكساندر ویچ كه در پاسخ به سفر چهارماه پیش استاندار خوزستان به استان آستارا خان به خوزستان سفر كرده است یادآورشد: در گفتگو با مسوولان ارشد استان خوزستان راه های تعمیق همكاری های اقتصادی و تجاری بویژه در زمینه حمل و نقل محصولات كشاورزی بررسی خواهد شد.

وی دریای خزر را دریای صلح ودوستی بین ایران و روسیه خواند و گفت: در گفتگو با مقامات، راه های روابط تجاری و انتقال دریایی از طریق دریای خزر به بنادرجنوب خوزستان بخصوص بندر امام خمینی 'ره ' بررسی خواهد شد.

استاندار آستاراخان ابراز امیدواری كرد در دیدار و گفتگو با مقام های سیاسی واقتصادی استان خوزستان می تواند راه های همكاری و تعمیق روابط اقتصاصدی و تجاری به منظور ارتقای روابط فی مابین برقرار شود.

بنابه این گزارش استاندار آستاراخان روسیه در سفر به استان خوزستان از بنادر ماهشهر و بندر امام خمینی و مجتمع های پتروشیمی و چند واحد صنعتی در جنوب خوزستان دیدن خواهد كرد.

دراین سفر استاندار خوستان و هیاتی از مسوولان ارشد استانی استاندار آستاراخان راهمراهی می كند ./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.