سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نولاند:

منافقين اردوگاه اشرف را تخليه كنند

آمريکا روز دوشنبه با هشدار به گروهک تروريستي منافقين درمورد اينکه برنامه ها براي بسته شدن پايگاه اشرف كه در عراق را که در زمان صدام داير شده بود تا رسيدن به نتيجه دنبال کند اعلام کرد فکر کردن درخصوص اينکه ممکن است راهي غير از اين وجود داشته باشد بسيار اشتباه است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، وزارت امور خارجه آمريکا از گروه مجاهدين خلق(منافقين) خواست انتقال اعضاي خود را از اردوگاه اشرف به يک پايگاه نظامي تغيير يافته آمريکا براساس برنامه دولت عراق به منظور اخراج آنها از اين کشور ، ازسر گيرد.

ويکتوريا نولند سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا گفت تعطيلي مسالمت آميز اردوگاه اشرف امکانپذير است.

وي با انتشار بيانيه اي اعلام کرده پيشنهادهاي سازنده بايد به گونه اي سازنده عمل شود و نه با امتناع و پيش شرط هايي براي آغاز گفتگو همراه باشد.

مقامات آمريکا مي گويند حدود 1200 تا 1400 نفر از ساکنان اردوگاه اشرف همچنان در اين اردوگاه حضور دارند و حدود دو هزار نفر از آنها نقل مکان شده اند.

مقامات آمريکايي روز دوشنبه اعلام کردند روند انتقال اعضاي گروه مجاهدين خلق از اردوگاه اشرف ظاهرا با بن بست روبرو شده و اين گروه انتقال ساکنان اين اردوگاه را اوايل ماه مي متوقف کرده است. منافقين همچنين تماس با دولت عراق و مقامات سازمان ملل متحد را نيز که در تلاش براي يافتن اردوگاه هايي جديد براي آنها هستند، کاهش داده است.

يک مقام بلندپايه آمريکا که خواست نامش فاش نشود گفت: ما نمي دانيم منافقين به چه علت اين روند را کند کرده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.