سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعاليت هاي مرسي براي تشکيل کابينه

یاسر علی سخنگوی رسمی دفتر تبلیغاتی محمد مرسی پیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر تاكید كرد كه مرسی تماس هایش را برای تشكیل كابینه آغاز كرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، این سخنگو گفت كه مرسی مشورت ها و تماس های خود را با شخصیت های ملی از جمله نمایندگان همه گروهها و همچنین زنان و نمایندگان قبطی ها و یكی از جوانان انقلابی كه وی را در تشكیل كابینه یاری خواهند داد، آغاز كرده است .

سخنگوی دفتر تبلیغاتی مرسی گفت كه نشست هایی در داخل حزب و یا دفتر تبلیغاتی با حضور شخصیت های ملی برای مذاكره در باره فعالیت های آینده برگزار خواهد شد.

وی تاكید كرد كه اعلام اسامی پیشنهادی به ریاست جمهوری در طول هفته آینده و یا حداكثر تا 10 روز دیگر اعلام خواهد شد.

سخنگوی تبلیغاتی مرسی اظهار داشت كه پس از اعلام رسمی پیروزی مرسی در انتخابات ریاست جمهوری وی استعفای خود را از ریاست حزب آزادی و عدالت تقدیم خواهد كرد.

مختار العشری رییس كمیته قانونی حزب آزادی و عدالت نیز گفت كه به محض استعفای مرسی از ریاست حزب، 'عصام العریان' معاون رییس، ماموریت اداره امور را برعهده خواهد گرفت.

دفتر تبلیغات مرسی اعلام كرده است كه وی با كسب 52.5 % آرا در مقابل 47.5 % آرا از احمد شفیق نامزد باقی مانده های نظام سابق پیشی گرفته است و در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسیده است.

به همین مناسبت هزاران مصری به خیابانها ریخته تا به محض اعلام رسمی نتایج انتخابات پیروزی مرسی را جشن بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.