سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار تهران :

بيکاري300 تا 400 هزار نفر در استان تهران

استاندار تهران با بیان اینکه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در استان تهران بیکارند گفت: تمام درخواست‌ها و پرونده‌هایي که برای اعطای تسهیلات به بانک‌ها می‌رود روی هم انباشته می‌شوند.

مرتضی تمدن در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: گزارش از عملکرد بانک‌ها در شورای اشتغال آماده شده و بانک‌هایی که برای ایجاد اشتغال همکاری نکرده‌اند معرفی شده است.
 
وی ادامه داد: بنده اعتقاد دارم بانک‌هایی که برای ایجاد اشتغال همکاری نکرده‌اند از سال جدید نیز امیدی به همکاری این بانک‌ها نیست ولی تقاضامندیم به نیات رئیس‌جمهور در ایجاد اشتغال توجه کند.
 
وی با بیان اینکه بعضی از بانک‌ها در ایجاد اشتغال همکاری خوبی داشته است گفت: بعضی دیگر از بانک‌ها عملکرد منفی در ارائه تسهیلات و اشتغال‌زایی داشته‌اند و تا کنون 4 بانک همکاری کرده است و بقیه بانک‌ها عملکرد ضعیف داشته است.
 
تمدن در ادامه درباره مصوبات شورای اشتغال استان تهران گفت: کار شورای اشتغال این است که تمام ظرفیت‌های موجود در استان تهران را به کار گیرد تا برای نیروهای بیکار اشتغال ایجاد کند.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته ظرفیت اشتغال در استان تهران 365 هزار نفر بوده است گفت: به این تعهد عمل شده است. در شورای اشتغال تیم راستی‌آزمایی اعزام می‌شود و آمار ایجاد اشتغال را به صورت نمونه‌ایی مورد سنجش قرار می‌دهد.
 
تمدن درباره تسهیلاتی که در سال جاری برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است گفت: بخشی از این تسهیلات مربوط به صندوق توسعه ملی و غریب به 270 میلیارد تومان در بخش کشاورزی تسهیلات برای ایجاد شغل تخصیص یافته است.
 
وی ادامه داد: 60 میلیارد تومان نیز در حوزه صنعت اعتبار برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است.
 
وی با اشاره به اینکه چه موانعی برای ایجاد اشتغال در استان تهران وجود دارد گفت: افرادی که به دنبال کار هستند باید سطح انتظار خود را در ادارات، سازمان‌های دولتی، و استخدام رسمی تجدید‌نظر دهند.
 
تمدن بیان داشت: در استان تهران 300 تا 400 هزار نفر بیکارند و باید برای آنها اشتغال ایجاد کرد./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.