سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سايه سنگين بحران يورو بر اجلاس گروه بيست

بحران منطقه یورو بر گفتگوهای اجلاس گروه بیست اقتصاد بزرگ جهان در مکزیک سایه انداخته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سي ان ان، رئیس جمهور مکزیک در سخنرانی افتتاحیه اجلاس گروه بیست کشور اقتصادی بیش از هر چیزی بر کندی رشد اقتصاد جهانی و بحران منطقه یورو تاکید کرد.
در این اجلاس که در لوس کابوس مکزیک برگزار شده است ،رهبران و نمایندگان بلند پایه بیست اقتصاد پیشرفته و نوظهور جهان از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و هو جین تائو رئیس جمهور چین حضور دارند.
رهبران این کشورها قصد داشتند از اروپا بخواهند تا همه تدابیر لازم را برای حل بحران منطقه یورو اتخاذ کند. این بحران بیش از دو سال است که بر اقتصاد اروپا و جهان سایه انداخته است. باراک اوباما نگران است تاثیر منفی بحران منطقه یورو بر اقتصاد آمریکا بخت او را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهور کم کند. آنگلا مرکل هم به عنوان رهبر بزرگترین اقتصاد اروپا تحت فشار است تا تدابیر کوتاه مدت موثری را برای حل بحران منطقه یورو اتخاذ کند اما به علت نگرانی از شکست در انتخابات آتی این کشور فعلا از اتخاذ چنین تدابیری خودداری می کند. رهبران اروپا این نظر را که آنها مسئول کندی رشد اقتصاد جهانی هستند، رد می کنند و هر گونه معجزه ای را برای حل سریع بحران منطقه یورو غیرممکن می دانند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.