سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگي شورشيان شمال مالي براي انجام مذاکره

گروه مسلح انصار الدین که به همراه شورشیان طوارق کنترل شمال مالی را در اختیار گرفته اند، برای مذاکره با بلز کومپائوره رئیس جمهوری بورکینافاسو و میانجیگر جامعه کشورهای غرب آفریقا ، اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری فرانس 24 ؛  با اعلام آمادگی گروه مسلح انصار الدین برای مذاکره با بلز کومپائوره،میانجیگر جامعه کشورهای غرب آفریقا ، روزنه ای از امید برای حل مشکل مالی پیدا شد . مشکلی که اکنون کشور را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است.

با این حال ، مذاکره با گروه انصار الدین مشکلاتی دارد. زیرا جامعه بین المللی باید بداند این گروه چه ارتباطی با شاخه سازمان تروریستی القاعده در مغرب اسلامی دارد.باید بداند آیا این گروه بینش طوارقی دارد یا نه بینشی ملی گرایانه و یا نه بینش اسلام میانه رو را دارد. دوم آنکه باید مشخص شود آیا این گروه همچنان مصر است قوانین شریعت اسلامی در شمال مالی اجرا شود. اگر چنین خواستی داشته باشد قطعا مشکل ساز خواهدبود.

کارشناسان می گویند جامعه کشورهای غرب آفریقا سیاست تشویق وتنبیه را اکنون در قبال گروه انصار الدین در پیش گرفته است . سیاست تشویق همین مذاکره است و تنبیه استفاده از نیروی نظامی علیه این گروه است .
همچنانکه روز شنبه این هفته نشستی با حضور روسای ارتش های کشورهای غرب آفریقا تشکیل شد.آنها از تشکیل ارتشی سه هزار و سیصد نفر سخن گفتند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.