سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرقانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

احمدی نژاد امشب راهی آمریکای لاتین می شود

مديركل امور بين‌الملل دفتر رييس‌جمهور گفت: سفر پنج روزه محمود احمدي‌نژاد به سه كشور آمريكاي لاتين از امشب آغاز خواهد شد.

محمدرضا فرقاني در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه رييس‌جمهور امشب تهران را به مقصد بوليوي ترك خواهد كرد گفت: رييس‌جمهور در ابتدا به بوليوي رفته و در آنجا با رييس‌جمهور اين كشور ديدار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طي این سفر گفتگوهایی در راستاي گسترش روابط دوجانبه صورت می گیرد اظهار داشت: رئیس جمهور همچنین در جریان روند پیشرفت پروژه هایی که ایران در کشور بولیوی انجام می دهد قرار خواهد گرفت.

فرقاني با بیان اینکه احمدي‌نژاد سپس به برزيل سفر خواهد كرد افزود: سفر رييس‌جمهور به برزيل به دعوت رييس‌جمهور این کشور و به منظور شركت در اجلاس سران زمين موسوم به ريو صورت مي‌گيرد.

فرقانی ادامه داد: رييس‌جمهور دو روز در كشور برزيل خواهد بود و ضمن شركت در اين اجلاس، با تعدادي از رهبران شركت‌كننده در اجلاس نيز ديدار و گفت‌گو خواهد كرد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور سپس به ونزوئلا سفر كوتاهي خواهد داشت و ضمن عیادت از هوگو چاوز؛ با وی درباره مسائل دوجانبه و چگونگی گسترش روابط گفتگو خواهد كرد.

مديركل امور بين‌الملل دفتر رييس‌جمهور با اشاره به اینکه سفر رييس‌جمهور به اين سه كشور آمريكاي لاتين در مجموع پنج روز به طول خواهد انجاميد خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه، رئیس سازمان محیط زیست و جمعی از مسئولین ذیربط رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.

گفتنی است؛ اجلاس ريو از 31 خرداد تا 2 تير در برزيل برگزار مي‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.