سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سران 1+5 پس از نشست مسکو به تل آویو می روند

ظاهرا قرار است این بار نیز به سیاق نشست‌های پیشین برخی نمایندگان گروه ۱+۵ برای ارائه گزارش به مقامات اسرائیلی پس از نشست مسکو، عازم سرزمین‌‌ اشغالی شوند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به شروع مذاکرات گروه 1+5 با ایران نوشت: قرار است پس از نشست مسکو،‌ نمایندگان کشورهای غربی عازم تل‌آویو شوند و مقامات اسرائیلی را در جریان مذاکرات قرار دهند.

یک مقام بلندپایه اسرائیلی درباره نشست مسکو گفت: در روزهای اخیر به اسرائیل گفته شده، گروه 1+5 خواستار پاسخ ایران به پیشنهادات خود در بغداد خواهد شد. این موضوع شامل توقف غنی‌سازی 20 درصد، انتقال اورانیوم غنی‌شده 20 درصد ایران و توقف فعالیت‌ها در تاسیسات فردوست. در ازای آن،‌ این گروه پیشنهاد داده‌اند سوخت هسته‌ای راکتور تحقیقاتی تهران را تامین کنند، به توسعه فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز ایران کمک کنند و قطعات یدکی هواپیمای مسافربری را تامین کنند.

هاآرتص نوشت: 1+5 قصد ندارند با درخواست تهران برای به تعویق انداختن تحریم نفت اتحادیه اروپا علیه ایران یا تحریم‌های آمریکا علیه بانک مرکزی ایران موافقت کند.

این مقام اسرائیلی افزود: آمریکا و برخی کشورهای غربی شفاف بیان کرده‌اند قصد ندارند از پیشنهاد خود در بغداد عقب نشینی کنند. آنها گفته‌اند نمی‌خواهند مذاکرات را صرفا برای مذاکره انجام دهند و از توقف گفتگوها نیز ابایی ندارند، چراکه برخی اوقات برای حصول پیشرفت، بحران لازم است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۱
ادامه حیات جهان غرب به روند چپاولگری در دیگر کشورها بخصوص کشورهای دارای منابع نفت است.
بنابر این اصل، اونایی که طاقت بحران را ندارند خود غربیها به ویژه رژیم کودک کش صهیونیستی است.