سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضرت محمد (ص) پيام آور همه ارزشهايي است كه جهان امروز به آن نياز دارد

دفتر رييس جمهور در پيام تبريكي به مناسبت سالروز بعثت گرامي حضرت محمد مصطفي (ص) تصريح كرده است: خاتم پيامبران پيام آور صلح، مهر، تواضع و همه ارزشهايي است كه جهان امروز به آن نياز دارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ متن اين پيام تبريك به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اقرأ باسم ربك الذي خلق

بيست و هفتم رجب المرجب يادآور حادثه درخشاني است كه بشريت به بركت آن از بند تاريكترين جاهليتها آزاد و گام در راه فطرت و فضيلت گذاشت. در اين روز بود كه آفتاب مبعث پيامبر نور و رحمت، از كوه حرا بر تمامي بشريت طلوع كرد و يگانه مسير تعالي را بر جويندگان حقيقي هدايت آشكار نمود.

در اين روز خجسته، نشاطي روح افزا بر عالم هستي دميده شد و نيكوترين خصلتهاي اخلاقي در برابر آدميان نمايان گرديد. چنانكه مقام معظم رهبري درباره عظمت اين روز مي فرمايند: «روز مبعث بي شك بزرگترين روز تاريخ بشر است.»

اين عظيمترين روز تاريخ، عيد نجات از سرگرداني، عيد بيداري و آگاهي و عيد تعهد و رستگاري است. پيامبر امين، با فرمان «اقرأ» بشر را در آغوش پر مهر ديانت قرار داد و گستره رسالتش تا هميشه تاريخ گشوده گشت و نام مباركش، زينت بخش زمين و آسمان گرديد. اينك پس از گذشت چهارده قرن، سخن و تعليم آن يگانه هستي، هم چنان مشعلي فراروي آيندگان است.

خاتم پيامبران از سلسله مناديان رحمت و وحدت الهي است كه با رسالت خويش در اوج تيرگي و ظلمت و جهل، جهانيان را از ورطه جهالت و فساد نجات داد و با تعاليم انسان ساز قرآن، راه سعادت و تكامل را براي بشريت ترسيم و فرهنگ اصيل اسلامي را در سرزميني كه از تمدن و پيشرفت بهره اي نداشتند، پايه ريزي كرد.

اين اسوه فضيلت با اخلاقي نيكو؛ كه قرآن از آن تعبير به «خُلق عظيم» مي كند، پيام آور صلح، مهر، تواضع و همه ارزشهايي است كه جهان امروز به آن نياز دارد.

با گراميداشت سالروز نزول خلعت نبوي بر دوش مبارك حضرت محمد مصطفي (ص)، اميدواريم امت اسلامي ايران با پيروي از راه نوراني آن پيامبر عظيم الشان و با درس آموزي از مكتب آسماني ايشان و نيز بهره گيري از فروغ تابناك امامت و ولايت كه استمرار راستين رسالت پيامبري است، بيش از پيش در جهت اهداف بلند اسلام مجاهدت نموده و ادامه دهنده راه و روش و سنت آن بزرگوار باشند.

دفتر رييس جمهوري اسلامي ايران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.