سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیلگر آمریکایی:

غرب درصدد تحمیل خواسته هایش به ایران است

جیم لوب مدیر دفتر واشنگتن نشریه اینتر پرس سرویس، می‌گوید که غرب به‌جای پیروی از رویکرد گام به گام، قصد دارد هدف نهایی خود را یکباره به ایران تحمیل کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ،لوب تصریح کرد که اگر غرب بخواهد بر همان خواسته‌هایی که در بغداد مطرح کرده بود تکیه کند، ایران در مسکو نیز با آنها موافقت نخواهد کرد. در عوض ایران خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق خود مبنی بر غنی‌سازی در چارچوب ان‌پی‌تی است.

وی افزود: برخی تحلیلگران، از دورن دولت آمریکا و بیرون از آن، باور دارند که غرب به‌جای استفاده از روش گام به گام برای اعتمادسازی، خواستار تغییرات گسترده است.

جیم لوب به نقل از دنیس راس تصریح می‌کند که به جای این روش آمریکا باید یک پیشنهاد جامع را در اختیار ایران قرار دهد که هدف نهایی این کشور را در بر گرفته باشد: جلوگیری از تبدیل فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز به فعالیت هسته‌ای نظامی. این پیشنهاد باید به ایران امکان دهد که از یک فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز برخوردار باشد.

بر این اساس ایران باید بتواند در سطح پایین به غنی‌سازی خود ادامه دهد در حالی که این غنی‌سازی‌ها تحت نظر بازرسی‌های آژانس است.

لوب همچنین به نقل از تحلیلگر دیگری به نام پاول پیلار اذعان کرده است که پیشنهاد آمریکا به ایران باید دربرگیرنده حداقل خواسته‌های ایران نیز باشد. بر این اساس ایران نه‌تنها باید از فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز برخوردار باشد، بلکه باید از تنبیهات اقتصادی نیز در امان بماند.


گزارش و ترجمه از نسیم رسولی

برچسب ها: تحمیل ، غرب ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.