سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکل غرب غنی سازی ایران نیست،تهدید منافع رژیم اسرائیل است

یک روزنامه روسی با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران که غرب به بهانه آن به ایران اعتراض می‌کند، تاکید کرد، این مسئله علت اصلی اعتراض نیست، بلکه دلایلی دیگر از جمله به خطر افتادن امنیت اسرائیل دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آلمان ، روزنامه روسی کامرسانت در تحلیلی از مسائل مربوط به مذاکرات گروه 1+5 با ایران در مسکو، اعلام کرد که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، مشکل، فراتر از مسئله‌ای به نام غنی‌سازی است.

کامرسانت اعلام کرد که ایران جدای از حل شدن یا نشدن مسئله هسته‌ای هرچقدر هم امتیاز بدهد در نظر کشورهای غربی نظامی غیرقابل اعتماد باقی خواهد ماند.

به نوشته این روزنامه، فهرست موارد اعتراضی غرب به ایران، به موضوع هسته‌ای محدود نمی‌شود. بلکه شامل حمایت ایران از جنبش‌های اسلامگرا، دوستی با سوریه و بشار اسد و تهدید امنیت اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس است.

این روزنامه با بیان اینکه ایران محور سیاست دفاعی و خارجی آمریکا شده است، تاکید کرد که دولت آمریکا تلاش می‌کند در توجه به این امر، کوتاهی نکند که این خود چند دلیل دارد.

کامرسانت افزود که آمریکا نیاز دارد که خطر ایران ادامه داشته باشد تا استقرار سپر موشکی خود در اروپا را توجیه کند.

نویسنده مقاله کامرسانت در ادامه اعلام کرد که احتمال حل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران در مذاکرات مسکو اندک است هر چند که روسیه تلاش‌های دیپلماتیک فراوانی می‌کند.

کامرسانت در همین خصوص،‌ اما در مطلب دیگری تاکید کرد که به نظر می‌رسد، مقامات واشنگتن به حل و فصل دیپلماتیک مسائل هسته‌ای ایران چندان اطمینان ندارند و در صورت شکست مذاکرات مسکو قصد دارد دست به اقدامات شدیداللحن‌تری در این رابطه بزنند.

مذاکرات گروه 1+5 با ایران ساعت 11 صبح امروز به وقت تهران با حضور هئیت‌هایی از ایران، 1+5 آلمان، انگلیس، آمریکا، فرانسه، روسیه و چین و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل حلقه طلایی مسکو آغاز شده است و تا فردا ادامه خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.