سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماهواره های مخابراتی اولین ماهواره های تجاری

ماهواره های مخابراتی به دلیل این که منافع زیادی از نظر اقتصادی و فناوری فضایی به وجود می آورند در رده اولین ماهواره های تجاری قرار می گیرند.

محمد حسن نیا، کارشناس علوم فضایی در گفتگو با خبرنگار نجوم باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترین بخش ماهواره های مخابراتی ترانسپوندر نام دارد و شامل بخشی می شود که اطلاعات در دریک فرکانس دریافت نموده و پس از تقویت آن  ها را در فرکانسی جدید به سمت زمین ارسال می کند.

وی افزود: یک ماهواره مخابراتی معمولاً دارای چندین ترانسپوندر است که می توان کانالهای زیادی را در اختیار کاربرهای جداگانه قرار دهد.

حسن نیا اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم د ترانسپوندر ها پهنای باند آنها است که حداکثر سیگنال خروجی را می توان از آنها دریافت کرد.

وی تصریح کرد: ماهواره های مخابراتی اولین ماهواره های تجاری هستند که به دلیل منافع زیادی که در این بخش از فناوری فضایی وجود دارد بخش خصوصی نیز وارد عرصه  ساخت و توسعه این ماهواره ها می شود.

حسن نیا مخابره اخبار از سراسر دنیا در کوتاهترین زمان را یکی از کابرد های ماهواره های مخابراتی دانست و عنوان کرد: آنچه که امروزه به عنوان اینترنت و شبکه های اطلاع رسانی وسیع و سریع در دنیا مطرح است نیز به دلیل وجود ماهواره های مخابراتی است.

**ماهواره زهره اولین ماهواره ملی مخابراتی کشور

وی تاکید کرد: برای راه اندازی اینترنت و شبکه های اطلاع رسانی علاوه بر ماهواره ها استفاده از فیبر نوری  سایر خطوط انتقال نیز ضروری است و بخش عمده ترافیک اینترنتی در دنیا از طریق همین ماهواره های مخابراتی حمل می شود.

حسن نیا خاطر نشان کرد: نخستین خبرهای ماهواره ای در کشور ما درباره ماهواره های مخابراتی بوده که با پیوستن ایران به سرویس های ماهواره ای جهت پخش تصویر های تلویزیونی در سال 1345 آغاز شد.

وی افزود: در حال حاضر ماهواره ملی زهره اولین ماهواره مخابراتی در کشور است که توسط دانشمندان پر تلاش ایران زمین در حال ساخت است./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.