سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومی سازی ساخت تکنولوژی سقف های آلومینیومی ثابت و شناور در مخازن نفتی

مدير مهندسي و طرح ها از بومي سازي تکنولوژي ساخت سقف هاي آلومينيومي ثابت و شناور مخازن ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي خبر داد و گفت انبارهای نفتی کشور تا 10 سال آینده پاسخگوی نیازهای کشور است.

حيدر شمسي مدير مهندسي و طرح هاي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با تاکید براینکه خودکفايي 90 درصد  ساخت تجهيزات مخازن نفتي در کشور صورت می گیرد افزود: انبارهای جدید با توجه به نیازهای کشور به روش EO , BOT  بوسیله بخش خصوصی در دست اجرا است و ما هم اکنون مشکلی در بخش ذخیره ساز ی مخازن نفتی نداریم و این انبارهای نفتی تا 10 سال آینده پاسخگوی نیازهای کشور است.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، مخازن بوسیله متخصصان داخلی به صورت استراتژیک طراحی و نصب و راه اندازی شده و عمده کارها و فعالیت های اجرایی بیشتر توسط پیمانکاران داخلی منعقد گشته و بخشی از قطعات از کشورهای اروپای غربی، کره و چین تهیه می شود.
  شمسی اظهار داشت: افزايش 9 مخزن ذخيره سازي به انبار نفت نظامي اهواز با هزينه 140 ميليارد ريال به صورت EPC توسط موسسه شهيد رجايي قرارگاه خاتم الانبيا انجام شد و اين پروژه که 56 ميليون ليتر به ظرفيت ذخيره سازي نفت گاز، 55 ميليون ليتر به ظرفيت ذخيره سازي نفت سفيد و 16 ميليون ليتر به ظرفيت ذخيره سازي بنزين اضافه کرد با اندکي تأخير به بهره برداري رسيد که تأخير جزئي آن نيز اجتناب ناپذير بود.
شمسي با بيان اينکه اين مخازن مطابق با استاندارد هاي روز دنيا ساخته شده است، تصريح کرد: از نکات بارز اين پروژه به کارگيري سقف هاي گنبدي شکل است که با استفاده از آلومينيوم بسيار سبک تر و مقاوم تر از سقف هاي کربن استيل ساخته شده و در اين مخازن جديد نصب شده است.
وی از اجراي 7 مخزن ذخيره سازي با هزينه اي بالغ بر 250 ميليارد تومان و در دست مطالعه بودن مخازني ديگر با پيش بيني هزينه اي 60 ميليارد توماني در نقاط مختلف کشور خبر داد و افزود: با تکميل اين طرح ها، 1.2 ميليارد ليتر به حجم ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي کشور افزوده مي شود و در ساخت و نصب سقف هاي آلومينيومي ثابت و شناور مخازن ذخيره سازي، 100 درصد تکنولوزي بومي شده است.
وي تصريح کرد: پيش از اين، اينگونه سقف ها براي اولين بار در پالايشگاه بندرعباس نصب و اجرا شد و مونتاژ آن از سوي متخصصان خارجي صورت گرفت و براي مونتاژ تجهيزات مختلف آن در پروژه انبار نظامي اهواز شرکت هاي خارجي مبالغ هنگفتي را درخواست کردند اما قرارگاه خاتم الانبيا توانست با کمترين هزينه اينکار را انجام دهد.
شمسي با اشاره به پيچيدگي برخي تجهيزات مورد نياز در ساخت مخازن نفتي خاطر نشان کرد: امروز در ساخت داخلي تجهيزات مخازن نفتي توانايي مناسبي داريم و مي توانيم 90 درصد از تجهيزات مورد نياز را در داخل کشور توليد کنيم./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
اصغر احمدی
۱۳:۳۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
با عرض سلام و خسته نباشید .پیرو مطالب ذکر شده بنده یکی از پیمانکارهایی هستم ک سقف آلمینیومی شناور را بصورت حرفه ای در شهرهای گرمسار ،ساوه و بندر امام ساخته و در حال کار میباشد .در صورت لازم بنده حاضر ب همکاری با شما در خصوص ساخت مخزن و سقف شناور می‌باشم..
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
تشکر
ناشناس
۰۷:۳۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
عالی