سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فقدان نظارت بر مراکز ماساژ درمانی

مراکز ماساژ درمانی همچون قارچ در سراسر کشور رشد کرده و نظارت قابل توجهی به این مراکز وجود ندارد.

حبیب مفخم متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ماساژ یک روش درمانی پذیرفته شده بوده که سال هاست در طب سنتی و مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه ماساژ یکی از روش های مناسب برای رفع درد است اظهار داشت: ماساژور برای تشخیص موارد صحیح و ناصحیح وضع ماساژ باید به یکسری اطلاعات پزشکی از فرد بیمار داشته و بر اساس آن نوع مناسب ماساژ را برای فرد انتخاب کند.

مفخم تصریح کرد: اگر ماساژ مناسب برای فردی که از درد مفصلی شکایت دارد انجام نگیرد ممکن است عوارض جبران ناپذیری ایجاد شود.
وی ادامه داد: تشخیص اشتباه منشاء درد در ماساژ درمانی می تواند باعث وخامت برخی بیماری ها شده و در برخی موارد سلول های سرطانی را به دیگر نقاط بدن منتشر کند.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی خاطر نشان کرد: با توجه به رشد قارچ گونه مراکز ماساژ درمانی در سراسر کشور و عدم نظارت به این مراکز لازم است افراد برای ماساژ درمانی با پزشکان متخصص مشورت کنند و با صلاحدید آن ها به مراکز معتبر مراجعه کنند تا با مضرات جبران ناپذیر مواجه نشوند.

وی تصریح کرد: هیچ مکانی در کشور به افرادی که دوره های آموزشی ماساژ را دیده اند مجوز کار نمی دهد و پزشکان و متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی که از لحاظ آکادمیک مطالعات مرتبط با ماساژ را دارند مورد تایید هستند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.