سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجري، رأس برنامه هاي گفتگو محور است

مجري به عنوان يكي از عوامل اصلي پيشبرد و افزايش برنامه هاي گفتگو محور در رأس چنين برنامه هايي قرار مي گيرد.

علي زاهدي تهيه كننده تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: همان طور كه از اسم اين نوع برنامه ها مشخص است اين گونه برنامه ها بر محور گفتگو است و بخش عمده اين گفتگو برعهده مجري برنامه است كه ميزبان برنامه به شمار مي رود.
وي ادامه داد: بعد از مجري به ترتيب دكور برنامه، تيتراژ مناسب و مهمانان و بقيه عوامل به تهيه و ساخت اينگونه برنامه ها كمك شايان و قابل توجهي خواهند داشت.
وي اظهار داشت: در پيشبرد يك برنامه گفتگو محور مجري نقش حياتي و اساسي را برعهده دارد به طوري كه مي توان گفت موضوع كه يكي از ركن هاي اصلي يك برنامه گفتگو محور است به همراه مجري مي تواند به ديده شدن آن برنامه كمك به سزايي كند.
زاهدي در ادامه گفت: بسته به موضوع، زمان نيز به عنوان يكي از عنصرهاي برنامه نقش موثري در جذابيت و ديده شدن يك برنامه گفتگو محور دارد زيرا برنامه ورزشي اي چون 90 با توجه به جذابيت هاي خاص خود توانسته تا ساعت ها مخاطب را پايبند خود كند اما در برنامه هاي گفتگو محور اجتماعي به ندرت پيش مي آيد كه برنامه اي تا 60 دقيقه ادامه پيدا كند.
وي تصريح كرد: در اينگونه برنامه ها كنداكتور نويسي هنر بزرگي به شمار مي رود چون اگر برنامه اي جذابيت و كشش لازم را نداشته باشد با پخش برنامه هاي ضبطي مي توان زمان اينگونه برنامه ها را به نحوي شايسته پر كرد.
وي كه تهيه كنندگي برنامه هايي چون نيمروز، جزر و مد و كوله پشتي را برعهده داشته در مورد جايگاه برنامه هاي گفتگو محور در تلويزيون اظهار داشت: به كنداكتور برنامه هاي رسانه ملي كه مي نگريم برنامه هاي گفتگو محور كه تعداد بيشتري از برنامه هاي سيما را به خود اختصاص داده اند در مقايسه با فيلم و سريال مخاطبان كمتري به خود جذب كرده اند و در همين راستا مسئولان بايد توجه بيشتري داشته باشند زيرا برنامه هاي گفتگو محور علاوه بر اثرگذاري بيشتر روي مخاطب به طور زنده و همنفس در بطن قضاياي روز جامعه قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: متاسفانه قسمت كمي از ظرفيت اين برنامه ها استفاده مي شود و به اميد آنكه اين نوع سبك برنامه سازي جايگاه اصلي خود در رسانه و ميان مخاطبان خود را بازيابند.
گفتني است، زاهدي تاكنون تهيه كنندگي برنامه هايي چون گزينه جوان و فوق العاده را نيز برعهده داشته است./ي2

برچسب ها: مجری ، برنامه ، گفتگو محور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.