سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان، قربانی والدین معتاد

در دنیای امروزی کمتر اتفاق می افتد که والدین وقت لازم را برای برقراری ارتباط با کودکان خود و آگاهي دادن به كودكان در زمینه مواد مخدر بدست مي آورند.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،اعتیاد افراد به مواد مانند الکل، سیگار، مواد مخدرش جوانا تاثیر زیادی بر کودکان دارد همه اعضای خانواده از اعتیاد یک فرد رنج می برند و این وضعیت کاملا بر رشد کودکان تاثیر می گذارد.
این کودکان باید به مقابله با هرج و مرج و وضعیت غیر قابل پیش بینی در خانه، که می تواند به مشکلاتی در زندگی شخصی آنها در آینده منجر شود بروند.
کودکان ارزش های خود را از پدر و مادر کسب می کنند در شرایطی که آنها رشد می کنند معمولا در مورد آنچه درست است و چه چیزی اشتباه است گیج می شوند هنگامی که یکی از پدر و مادر ها الکل یا مواد مخدر را برای غلبه بر استرس و یا سیگار مصرف می کنند کودکان فکر می کنند رفتار درست دقیقا همین است که آنها با چنین وضعیت در آینده مواجه هستند زندگی خانواده یک معتاد دور از یک زندگی عادی کشیده می شود کودکان چنین خانواده های شاهد خشونت خانگی، سو استفاده جسمی و جنسی، افسردگی، بیماری روانی، طلاق و غیره هستند واحتمال این وجود دارد که این کودکان به افسردگی ، اضطراب ، تمایلات خودکشی مبتلا شوند بسیاری از اوقات آنها در برقراری ارتباط باهمسالان خود دچار مشکل هستند آنها درخارج از خانه به فردی مرموز، خجالتی و کناره گیر تبدیل می شوند به طوری که از موقعیتهایی که همسالانشان تجربه می کنند اجتناب کنند.
تاثیر اعتیاد بر کودکان
کودکانی که پدر و مادر معتاد دارند معمولا در معرض رفتارهای پر خطر همچون مشکلات یادگیری، انحراف اجتماعی، بیماری جسمی ، بی توجهی عاطفی و بیماری روانی هستند.
بیشترین این کودکان در خانواده خود رفتاروابستگی را بروز می دهند به خاطر ترس از دست دادن والدین آنها روابط خود را گسترش می دهند این کودکان آنقدر ناامنی در زندگی پدر ومادر خود می بینند که ترس از وارد شدن به هر رابطه دائمی را دارند و گاهی اوقات گرایش به سمت روابط ناامن را از خود نشان می دهند./ل
گزارش از : ریجانه جمشیدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.