سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیپلمات نزدیک به 1+5:

پیامدهای فاجعه بار شکست مذاکرات در مسکو را می دانیم

منابع نزدیک به 1+5 اذعان کردند به خوبی می دانند پیامدهای شکست مذاکرات با ایران تا چه حد فاجعه بار است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایران هسته ای، پس از یک روز جنجال در این باره که 1+5 آمده شکست مذاکرات است، دیپلمات های نزدیک به اتحادیه اروپا اعلام کردند که این گروه به هیچ وجه آماده شکست مذاکرات نیست.

 جاستینا پاولاک و استیو گوترمن در گزارشی برای خبرگزاری رویترز از مسکو در روز دوشنبه 29 خرداد نوشتند: 6 قدرت جهانی در مذاکرات امروز دوشنبه در مسکو تلاش خواهند کرد از شکست دیپلماسی برای حل بحران هسته ای ایران و بروز جنگی دیگر در خاور میانه جلوگیری کنند. پیامدهای ناشی از شکست این مذاکرات ، فاجعه بار خواهد بود. اسرائیل تهدید کرده است در صورتی که راه حل دیپلماتیک حاصل نشود ممکن است تاسیسات هسته ای ایران را بمباران کند. بازارهای نفت ملتهب هستند و اقتصاد جهانی در صورت افزایش احتمالی قیمت نفت خام دچار بحران خواهد شد. ولی پس از دو دور مذاکرات همه طرف ها به رسیدن به توافقی دیپلماتیک امیدوارتر شده اند.

این خط خبری کاملا مخالف خطی است که شب گذشته از جانب منابع نزدیک به 1+5 تعقیب شد و در آن بر آمادگی این گروه برای شکست مذاکرات و تبدیل شدن مسکو به ایستگاه آخر مذاکرات تاکید می شد.

در ادامه گزارش رویترز آمده است: «یک دیپلمات ارشد اروپایی گفت: ما تصمیم داریم این روند را ادامه دهیم تا مسئله هسته ای را حل کنیم و ایران نیز چنین التزامی دارد».

این دیپلمات همچنین گفت: «اشتون مایل است به میزان لازم در مسکو بماند»./پ2

برچسب ها: مذاکرات ، مسکو ، دیپلمات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.