سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پذیرش دانشجو در رشته بازی سازی از مهرماه آغاز می شود

مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: با مجوزی که از سوی دانشگاه علمی کاربردی اخذ کردیم، پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی بازسازی را از مهر ماه آغاز می کنیم.

دکتر بهروز مینایی بیان این مطلب به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: انستیتو ملی بازی سازی که با مجوز وزارت ارشاد و شورایعالی انقلاب فرهنگی مشغول به فعالیت است در واقع یک نوع کار پاتوقی برای هنرجو محسوب می شود لذا برای رسمیت بخشیدن به فعالیت هنرجویان و با توجه به نیازی که جامعه کنونی بیش از هر زمان دیگری به صنعت بازی سازی دارد، طبق رایزنی های انجام شده با دانشگاه جامع علمی کاربردی توانستیم مجوز اخذ دانشجو در مقطع کاردانی رشته بازی سازی را دریافت کنیم.

وی افزود: با توجه به تغییراتی که در رشته مهندسی کامپیوتر با گرایش های مختلف آن بوجود آمده و طی صحبت هایی که با متخصصان وزارت علوم داشتیم، قرار شده تا بازی سازی به عنوان رشته ای در کنار هوش، الگوریتم و مهندسی نرم افزار تحت عنوان گرایش خاص مطرح شود.

مینایی ادامه داد: چنانچه دانشگاه ها نیز به صورت رسمی این مساله را دنبال کنند در تمامی دانشگاه هایی که مهندسی کامپیوتر تدریس می شود گرایش بازی سازی را در مقطع کارشناسی خواهیم داشت.

* درخواست دانشگاه های فنی و مهندسی در زمینه راه اندازی مقطع ارشد گیم نت در ایران

در ادامه مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با تاکید بر اینکه تمامی تلاش این بنیاد در اخذ مجوز و تاسیس رشته ارشد گیم نت در کشور است گفت: برای راه اندازی مقطع ارشد گیم نت باید تقاضاهای لازم از سوی دانشگاه ها مطرح شود که خوشبختانه تاکنون دانشگاه های صنعتی شریف، علم و صنعت و یکی از دانشگاه شهرستان ها این درخواست بطور رسمی مطرح کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: با تاسیس و راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد گیم نت تمامی دانشجویانی که در رشته هوش، گرافیک و برخی رشته های رسانه فعالیت داشته اند می توانند مدرک ارشد خود را در گرایش طراحی فنی بازی، کارگردانی هنری و طراحی جذاب سازی مراحل مختلف بازی اخذ کنند.

وی اظهار امیدواری کرد طبق رایزنی های انجام شده، موافقت های اولیه در خصوص راه اندازی رشته ارشد گیم در کشور انجام شده و اميد است در کنکور سال 92 یا 93 پذیرش دانشجو در این رشته صورت گیرد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.