سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

افزایش 1.5 میلیارد لیتری ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی در سال 91

ظرفیت ذخیره سازی سوخت مایع کشور 126 میلیون لیتر افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،‌ مجری این طرح واحد مهندسی و طرح های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است و با بهره برداری از آن در هفته آینده و در آستانه مبعث پیامبر گرامی اسلام، ظرفیت ذخیره سازی و انباشت فرآورده‌های نفتی در این انبار از 460 میلیون لیتر به 586 میلیون لیتر افزایش می یابد.

هم اکنون 21 مخزن در انبار نفت نظامیه اهواز فعال است و با بهره برداری از این طرح، 3 مخزن گازوییل به ظرفیت 56 میلیون لیتر، 3 مخزن نفت سفید به ظرفیت 54 میلیون لیتر و 3 مخزن بنزین به ظرفیت 15.6 میلیون لیتر به تأسیسات نفت نظامیه اهواز افزوده می شود.

واحد مهندسی و طرح های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی سرمایه گذاری انجام شده برای طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این پروژه را حدود 140 میلیارد ریال اعلام کرده است که با راه اندازی آن، شمار مخازن ذخیره سازی فرآورده نفتی از 21 دستگاه به 30 دستگاه افزایش می یابد و علاوه بر ساخت مخازن جدید، امکانات دیگری نظیر تجهیزات آتش نشانی و ... برای بهره برداری ایمن انبار به آن افزوده شده است.

این طرح در منطقه‌ای به وسعت 90 هزار متر مربع انجام شده و تمام مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این پروژه نفتی از سوی مشاوران، پیمانکاران و سازندگان ایرانی انجام شده است.

با افتتاح رسمی این مخازن جدید، حجم ذخیره سازی این انبار 25 درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ظرفیت کنونی ذخیره سازی فرآورده در کشور حدود 12 میلیارد لیتر است که این میزان با ساخت انبارها و مخازن جدید در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه، به 16 میلیارد لیتر افزایش خواهد یافت.

هم اکنون ساخت انبار و مخازن جدید ذخیره سازی انواع فرآورده نفتی در استان های مختلف کشور در حال انجام است که ساخت اغلب این تاسیسات از پیشرفتی افزون بر 50 درصد برخوردار است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با ساخت انبارها و مخازن جدید و افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی ایران، امکان ذخیره سازی فرآورده های نفتی از 50 روز به 80 روز افزایش خواهد یافت.

جلیل سالاری تصریح کرده بود: با ساخت انبارهای جدید، ظرفیت ذخیره سازی فرآورده کشور در سال 91، 1.5 میلیارد لیتر افزایش خواهد یافت./س



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.