سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از کتاب خاطرات حاج احمد قدیریان

همزمان با درگذشت "احمد قدیریان" مدیر عامل فقیه بنیاد شهدای هفتم تیر و مشاور وزیر دفاع خاطرات این شهید را به قلم سید حسن نبوی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات باشگاه خبرنگاران؛این کتاب که به معرفی احمد قدیریان می پردازد به کوشش سید حسین نبوی گرداوری شده است.
بنابراین گزارش؛احمد قدیریان از یک خانواده مذهبی در محله پاچنار در سال 1313 متولد شد در کودکی با حاج صادق امانی که از فعالان و مبارزان با رژیم پهلوی بود آشنا شد،اگر چه در دوران ملی شدن صنعت نفت در جریان های سیاسی قرار داشت؛اما مبارزات سازمان یافته را از آغاز دهه چهل از طریق هیات های مذهبی آغاز کرد که بعدها به نام هیات های موتلفه اسلامی شناخته شدند.
فعالیت وی در امر چاپ و توزیع اعلامیه های امام (ره) باعث شد که حدود 17 بار توسط ساواک و شهربانی احضار و چند بار بازداشت گردد.
این گزارش می افزاید؛حاج احمد قدیریان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور آیت الله بهشتی به عنوان معاون اجرایی آیت الله قدوسی در دادستانی کل انقلاب مشغول به کار شد،در این زمان به همراهی شهید لاجوردی نقش موثری در برخورد با گروههای معاند و ضد انقلاب ایفا کرد .
حاج احمد قدیریان ،بعدها به عنوان مدیر عامل بنیاد شهدای هفتم تیر و مشاور وزیر دفاع منصوب شد.
"خاطرات حاج احمد قدیریان "توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی تولید و چاپ شده است./ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.