سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلخادم بار ديگر دبيرکل حزب حاکم در الجزاير شد

عبدالعزیز بلخادم دبیرکل جبهه آزادیبخش ملی الجزایر(حزب حاکم) که مخالفانش او را متهم می کنند با حمایت پنهانی آمریکا برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری کشور تلاش دارد بار دیگر با اکثریت آراء، به سمت دبیرکلی حزب انتخاب شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری البشیر، بلخادم در شرایطی توانست در انتخابات داخلی کمیته مرکزی حزب حاکم (عالی ترین مجموعه در حزب) با کسب 221 رای از رقبا و مخالفانش پیشی بگیرد که از طرف مخالفانش به شخص محوری و تلاش برای نزدیک کردن حزب به گروه های تندرو متهم شده بود.

پیش از این مخالفان بلخادم در حزب تلاش داشتند نشست کمیته مرکزی حزب برای انتخاب دبیرکل جدید را به نشستی برای استیضاح بلخادم تبدیل کنند.

بلخادم درصورتی که بخواهد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 الجزایر نامزد شود نیازمند رای اکثریت حزب جبهه آزادیبخش ملی است.

قاسه عیسی مسئول امور رسانه ای حزب حاکم درباره انتخاب مجدد بلخادم به سمت دبیرکلی گفت: بلخادم در رای گیری درون حزبی به شیوه متفاوت با گذشته عمل کرد زیرا به جای آنکه اعضا رای خود را به صندوق بیاندازند یا با بلند کردن دست رای خود را مشخص کنند مخیر شدند تا از میان دو لایحه تداوم دبیرکلی بلخادم یا دبیرکلی یکی از نامزدهای هواداران استیضاح دبیرکل یکی را امضا کنند.
 
مخالفان بلخادم نیز او را به نقض قانون و عبور از عرف حاکم بر حزب متهم کردند و حتی جمع آوری 221 امضا برای باقی ماندنش در سمت دبیرکلی را زیر سئوال برده اند و خواستار رسیدگی به این اتهام شدند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.