سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابداع شيوه جديد در نقاشي - خط؛

تلفيق مينياتور و نقاشي-خط با شيوه اي نوين

با تلفيق هنر سنتي مينياتور و نقاشي - خط به شيوه اي تازه و بديع با تكيه بر هويت ايراني آثاري را ارائه داده ام.

رضا رينه اي،هنرمند خوشنويس كشورمان در گفتگو با خبرنگار  بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت:در اين نمايشگاه شيوه اي جديد و تلفيق تازه اي را در نقاشي - خط ارائه كرده ام.
وي اظهارداشت:آثاري در قالب مينياتور و نقاشي - خط به شيوه اي تازه و متفاوت ارائه شده است.
وي خاطرنشان كرد:تلاش كرده ام كه در اين شيوه از هنر سنتي مينياتور و نقاشي - خط به خوبي در كنار يكديگر استفاده كنم و در حقيقت با استفاده از اين هنرهاي سنتي نگاهي تازه را ارائه كنم.
وي درباره اهميت ابداع شيوه هاي جديد در خوشنويسي گفت:قطعاً مي‌بايست در كنار ارائه آثاري در قالب هنر سنتي خوشنويسي هميشه در پي ابداع و در حقيقت ارائه آثاري جديد با شيوه هاي تازه باشيم.
وي در ادامه تصريح كرد:در ابداع شيوه هاي جديد در نقاشي - خط و خوشنويسي بايد به نكته مهم هويت ايراني توجه كنيم.
اين هنرمند نقاشي - خط و خوشنويسي گفت:ابداع شيوه هاي جديد مي‌بايست با تكيه بر هويت ايراني با همان المانهاي نهفته در هويت ايراني صورت گيرد در حقيقت نمي‌توان شيوه اي جديد را ابداع كرد و هيچ توجهي به المانهاي ايراني نداشت؛در اين صورت نمي‌توانيم (بي توجهي به المانهاي ايراني) اثر ماندگار و تاثيرگذار را  ارائه كنيم.
رينه اي گفت:در اين نمايشگاه نيز تمامي آثار با تكيه بر هويت ايراني و المان هاي ايراني شيوه اي جديد ارائه شده است.
وي همچنين درباره جذابيت شيوه هاي جديد نيز گفت:براي كساني كه با هنر سنتي خوشنويسي و نقاشي - خط آشنايي دارند شيوه هاي جديد و نگاهي تازه در اين هنرها مي‌تواند تنوع هنري را به دنبال داشته باشد؛به  عبارت ديگر نگاه آنها در نقاشي - خط تازه تر خواهد شد همين تازه شدن را مي‌توان جزو يكي از جذابيت هاي ابداع شيوه هاي جديد دانست.
وي گفت:ابداع شيوه هاي جديد باعث پيش رفتن و در جا نزدن در هنر مي شود.
وي در ادامه اظهار داشت:زماني كه شيوه اي جديد در هنرهاي سنتي ارائه مي شود مي‌بايست ادامه يابد؛به عبارت ديگر ابداع شيوه اي جديد به معناي پايان يافتن تحقيق ويژه در اين ارتباط نيست بلكه به معناي ادامه يافتن و ارائه تركيبي ديگر در قالب شيوه اي تازه تر است.
رينه اي درباره لطمه به هنر سنتي خوشنويسي با ابداع شيوه هاي جديد گفت:در ارائه و ابداع شيوه هاي جديد اگر هنرمند با پيشينه اين هنر سنتي آشنا باشد و به نوعي بتواند ارتباط و نزديكي ميان گذشته و امروز ايجاد كند؛هيچ گاه به هنر سنتي خوشنويسي لطمه وارد نمي شود.
وي خاطرنشان كرد:اين نمايشگاه تا يكم تيرماه در فرهنگسراي نياوران ادامه دارد./ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.