سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

ارائه خدمات در مدرن ترین کلینیک کم بینایی کشور در شیراز

مدرن ترین کلینیک کم بینایی کشور در بیمارستان پوستچی شیراز به کم بینایان خدمات ارایه می دهد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس به گفته رئیس کلینیک کم بینایی، این مرکز مجهز به وسایل کمک بینایی شامل انواع بزرگ کننده ها ، تلسکوپ های ویژه کم بینایی ، CCTV ، دوربین های مداربسته که در فاصله نزدیک از متن مورد نظر تصویر می گیـرنـد و بـا انتقال به تلویزیون و بزرگ کردن، متن را برای بیمار قابل خواندن می کند است.

عباس ریاضی افزود : کلینیک کم بینایی پوستچی با امکانات و تجهیزات کامل کم بینایی در تلاش است که به فرد کم بینا کمک کند تا در زندگی روزمره استقلال داشته باشد و با عدم وابستگی به دیگران بتواند به فعالیت بپردازد.

 با راه اندازی مـرکز کـم بینایی در شیراز متخصصان چشم و بینایی سنج ها از سایر استان های کشور می توانند بیماران کم بینا را به این مرکز ارجاع دهند.

 اولین متخصص کم بینائی کشورگفت: در کلینیک کم بینایی ابتدا میزان افت بینایی بیمار مشخص می شود و سپس وسایل کمک بینایی مورد آزمایش قرارمی گیرد و در صورت بهبود بینایی وسیله مورد نظر برای بیمار سفارش داده می شود.

این دکترای اپتومتری که در گرایش کم بینایی تحصیل کرده است ، افزود : امروزه در دنیا با امکاناتی که ایجاد شده و آموزش هایی که به کم بینایان و اطرافیان آنها داده می شود ، سعی بر آن است تا توانایی عمومی این افراد در انجام امور روزمره زندگی افزایش یابد.

وقتی که بینایی فرد با کمک عینک ، استفاده از عدسی های تماسی، لنز ، دارو و حتی جراحی بهبود نیابد ، در آن صورت کم بینایی وجود دارد که این وضعیت در هر سنی ممکن است رخ دهد و موجب اختلال در زمینه های مختلف زندگی فرد مبتلا شود.

ریاضی بیان کرد : در این حالت شخص مبتلا ممکن است نتواند صورت افراد را تشخیص دهد ، مطالعه کند ، شماره تلفن بگیرد و یا از تلفن همراه خود استفاده کند.

 وی افزود : وسایل و تجهیزاتی وجود دارد که به همراه اصلاحات محیط منزل و محل کار مانند تغییر در رنگ ، کنتراست ، دکوراسیون ، رفع موانع و ... به فرد کم بینا کمک می کند تا زندگی بهتری داشته باشد که یادگیری شیوه استفاده از وسایل کمک بینایی در کلینیک کم بینایی پوستچی توسط متخصص کم بینایی در چند جلسه ، انجام می شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۰ تير ۱۳۹۸
سلام‌دخترمن‌۳‌دههم‌دید‌داره‌شما‌که‌بزرگتر‌هستید‌میشه‌بگید‌چقدر‌یبینه‌‌‌‌یا‌اصلا‌چیزی‌رو‌میبینه‌‌‌
ایرج
۲۲:۰۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
ایا من که دچار اشتارگات شبکیه هستم ودیدم از ۱ دهم هم کمتر است واز عینک استفاده می کنم ولی در تشخیص صورت افراد باز هم مشکل دارم کمک بینای وجود دارد برای من
مینا
۰۹:۵۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۳
سلام آیآ عدسی دورنماهم دراون مرکزبرای کمبینایان تجویزمی شه