سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

اصلاح4500 هکتار از مراتع چالدران

4500 هکتار از مراتع چالدران اصلاح می شوند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه طرح مرتعداری در 16 روستای چالدران اجرا می شود افزود: این طرح با هدف افزایش پوشش گیاهی، تولید علوفه و جلوگیری از تخریب خاک در زمان وقوع سیل، طرحهای مرتعداری در این شهرستان تاپایان نیمه نخست سالجاری اجرا می شود.

شاه ولدی افزود: چالدران با داشتن 158 هزار هکتار مراتع سرسبز و ییلاقی با ظرفیت 230 هزار راس دام جهت چرا یکی از مناطق مستعد آذربایجان غربی از لحاظ مراتع است که امسال با هدف افزایش پوشش گیاهی، تولید علوفه و جلوگیری از تخریب خاک و بروز هرگونه سیل که سالانه خسارات زیادی را به شهرستان وارد می سازد طرحهای ویژه مرتعداری در آن اجرا خوهد شد.

وی اجرای طرح های بذرپاشی، بذرکاری، احداث آبشخور و مرمت چشمه را از جمله طرحهای در حال اجرا اعلام کرد و افزود: برای اجرای این طرحها 360 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود و با اجرای آنها 4500 هکتار از مراتع اصلاح و بهبود می یابد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالدران، ساخت سدهای کوچک و بزرگ آبخیزداری را از دیگر طرحهای این اداره عنوان کرد و یادآور شد: در کنار این طرحها برای جلوگیری از تخریب خاک اقدام به عملیات بیولوژیکی شامل بذرپاشی، کپه کاری و ذخیزه نزولات آسمانی انجام می گیرد.

وی افزود: برای اجرای این طرحها افزون بر 14 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.