سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمد پنجعلي:

شايد نفرين مردم پشت اين پول ها باشد

كارشناس و پيشكسوت فوتبال در خصوص ارقام نجومي بازيكنان گفت: فوتباليست ها از پول بيت المال استفاده مي كنند از اين رو مسئولان بايد از ر ضايت مردم مبني بر پرداخت ارقام نجومي به بازيكنان آگاهي يابند.

 محمد پنجعلي در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: فوتبال ايران سال هاي  بسياري است كه به صورت دولتي اداره مي شود و مديران فعال در اين عرصه غير ورزشي هستند از اين رو نتيجه گرا مي باشند و از آن جايي كه تلاش براي پول موجود در باشگاه ها از سوي مديران انجام نمي گيرد لذا بدون مديريت و بي برنامه پول بيت المال صرف هزينه هاي گزاف و خريد بازيكنان ميلياردي مي شود.

وي ادامه داد: نقل و انتقال بازيكنان درحالي با رقم هاي نجومي از جيب بيت المال صورت مي گيرد كه مردم ايران براي امرار معاش خود به فروش كليه و اعضا بدن خود مي پردازند پس بي انصافي است كه پولي كه بايد صرف برخي از مردم بي بضاعت شود هزينه ي جذب بازيكنان در تيم هاي دولتي مي شود مسئولان كشور بايد با اطلاع از رضايت مردم در استفاده از بيت المال اقدام به جذب و صرف هزينه در مسائل مختلف كند.

پنجعلي تصريح كرد: تا هنگامي كه فوتبال توسط افراد غير ورزشي اداره مي شود و زمينه هاي خصوصي شدن ورزش فوتبال فراهم نشود بايد شاهد چنين مسائلي باشيم بيش از اين گفته شد كه مديران دولتي فقط به دنبال كسب نتيجه هستند لذا با درخواست رقم نجومي بازيكن موافقند و وي را جذب مي كنند فقط به هدف اينكه در مسابقات نتيجه مطلوب را كسب كنند و براي آن ها تامين بودجه اهميتي ندارد چرا كه بازيکنان بدون تلاش و سرمايه گذاري آنها جا به جا مي شوند.

وي ادامه داد: در صورتي كه فوتبال به سمت خصوصي شدن پيش رود بازيكن ،مربي ، تمرينات و مديريت فوتبال حرفه اي مي شود در حال حاضر فقط رقم بازيكنان شكل حرفه اي گري دارد و در ساير موارد آماتور هستيم چرا كه برنامه خاصي در سيستم فوتبال ما وجود ندارد و مسئولان بصورت دقيق فعاليت باشگاه را مورد بررسي و ارزيابي قرار نمي دهد از اين رو حق و حقوق مردم را هزينه فوتبال ناسالم مي كنيم.

كارشناس فوتبال تصريح كرد : مسئولان زيرربط بايد بستر حرفه اي شدن فوتبال را فراهم كنند با خصوصي شدن مي توان انتظار درآمدزايي در فوتبال را داشت و مديران از سرمايه شخصي خودشان تيم داري مي كنند لذا با دقت و با ارزيابي دقيق پول و هزينه ي موجود صرف و خرج مي كنند در اين صورت مي توان توانايي و موفقيت يك مدير در فوتبال مورد ارزيابي و بررسي قرارداد.

پنجعلی افزود: فوتبال ما تا هنگامی که افراد غیر ورزشی را در رأس امور مهم خود دارد پیشرفت نمی کند و می توان به جرأت بیان کرد که فوتبال از ریشه خراب است و برای ارتقاء در این ورزش باید سیستم دقیق را رفع کرد در غیر اینصورت انتظاری به پیشرفت فوتبال نباید داشت.

وی ادامه داد: با صرف هزینه های گزاف در جذب بازیکنان در تیم استقلال و پرسپولیس موافق هستم حال که پول از بیت المال صرف می شود پس مطلوب است که برای دو تیمی که هواداران پرشماری دارد هزینه شود چرا که مردم ایران با این دو تیم زندگی می کنند.

پنجعلی ادامه داد:‌ جذب بازیکنان حرفه ای و طراز اول برای سرخابی ها و ساختن تیم پرقدرت انتظارات هواداران پرشمار دو تیم را برآورده می کند و لحظه ای شادی را برای آنها رقم می زند لذا با صرف هزینه ها گزاف برای خرید بازیکنان حرفه مخالفتی ندارم.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: سرمربی با کارنامه و حرفه ای همچون کیروش را در رأس امور فوتبال ملی کشورمان قرار دادیم اما از آن جایی که مشکل فوتبال ما با تغییرات نفرات بر طرف نمی شود لذا کیروش نیز تبدیل به دبی آماتور شد و خودش را به شرایط فوتبال ایران وفق داد کیروش از کمپ، حریفان تیم ملی ایران در بازی های دوستانه معترض بوده است اما از آن جایی که بستر حرفه ای در فوتبال ایران فراهم نیست لذا وی با شرایط فوتبال خراب ما کنار آمده است.

پنجعلی تصریح کرد: علاوه بر کیروش، دنیزلی سرمربی تیم ملی پرسپولیس نیز توانایی مقاومت شرایط آماتور ایران را نداشت و تبدیل به مربی تازه کار و آماتور شده است وی که قرارداد یک سال و نیم با پرسپولیس امضاء کرده است حال بنابر اتفاقات نامعلوم قصد جدایی پرسپولیس را کرده است ترک دنیزلی در شرایطی در حال رخ دادن است که رویانیان مدیر عامل باشگاه بازیکنان بسیار طراز اول و حرفه ای را برای لیگ دوازدهم جذب کرده است.

وی افزود: فوتبال ایران باید دارای قوانین ثابت شود تفکرات و برنامه های مسئولان ورزش کوتاه مدت است با تغییرات نفرات و ورود وخروج افراد معتبر و غیر حرفه ای فوتبال ایران رشد نمی کند و در صورت ارتقاء می توان فقط شاهد پیشرفت فوتبال در داخل بود چرا که تیم های ایرانی در عرصه های برون مرزی عملکرد ضعیف دارند و نسبت به مسائل فنی و حرفه ای گری از حریفان خود عقب هستند.

پنجعلی تصریح کرد: در زمان هایی از فوتبال، تیم ملی مالدیو را 17 گل شکست دادیم اما تیم ملی ایران در مقابل همین تیم فقط موفق به ثمر رساندن یک گل شد این مسئله بخوبی بیانگر افت فوتبال است. اگر مسئولان چاره ای نیاندیشند در استادیوم آزادی مقابل تیم های درون مالدیو ... شکست خواهیم خورد.

وی افزود:‌ امیدوارم مسئولان به رقم های نجومی بازیکنان بررسی و ارزیابی دقیق تری صورت دهند تا حق و حقوق از افراد ضایع نشود و هر فوتبالیستی بنابر مسائل فنی و حرفه ای گری خود پول دریافت کند./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.