سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

بناب سومین شهر صادراتی آذربایجان شرقی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بناب سومین شهر صادراتی استان است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، نجفی امروزدر همایش کارآفرینان و تولیدکنندگان شهرستان بناب اظهارداشت:صادرکننده های قدرتمندی در بناب فعالند به طوری که در سایه همت این صادرکنندگان، بناب بعد از شهرستان های تبریز و جلفا سومین شهر صادراتی استان است. 

وی افزود: همه ساله صادرکننده های شهرستان بناب جزو صادرکننده های نمونه ملی هستند و تعداد زیادی از آنها به عنوان صادرکننده های نمونه استانی معرفی می شوند.

سرپرست سازمان صنعت، مغدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: 40 درصد اشتغال شهرستان بناب در حوزه تجارت، بازرگانی و خدمات است و از حیث بازرگانی و تجارت داخلی در بین شهرستان های استان در رتبه دوم قرار دارد.

وی گفت: میانگین سرمایه در گردش در هر یک از واحدهای تجاری بناب بالای 170 میلیون ریال است و این موضوع نشان می دهد بناب، شهرستانی با وجهه اقتصادی و صنعتی است.

 نجفی با اشاره به صدور 850 جواز تاسیس واحد صنعتی در بناب، افزود:از این تعداد 169 واحد فعالند و 21 واحد دارای طرح توسعه هستند.

 وی همچنین گفت: در شهرستان بناب هفت معدن فعال در شاخه هایی مانند آهک، نمک، خاک نسوز و لاشه سنگی نیز دایر است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: تا اکنون پنج هزار و 39 فرصت شغلی در بناب ایجاد شده که مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند.

در این همایش، حجت الاسلام محمدباقر بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی خواستار تداوم برگزاری چنین نشست هایی برای تسریع در حل و فصل مشکلات سرمایه گذاران و کارآفرینان شد.

وی همچنین اضافه کرد: فرهنگ تکریم سرمایه گذار و کارآفرین در دستگاه های اداری باید نهادینه شود تا این قشر با دلگرمی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

 در این نشست شماری از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بناب در سخنان جداگانه ای به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.